پایگاه اطلاع‌رسانی دولت - در مرحله نخست طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال ۸۸ که از امروز آغاز شد ۲۶هزار خودروی سواری مدل ۵۲ به پایین از رده خارج می‌شوند.

رییس نوسازى حمل‌ونقل کشور با بیان این مطلب گفت: در مرحله نخست طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال ۸۸ که از امروز آغاز شد ۲۶هزار خودروی سواری مدل ۵۲ به پایین از رده خارج می شوند.

محسن نصیری با بیان این که طرح فوق شامل خودروهایی است که قبلا پلاک ملی دریافت کرده‌اند و در طرح تسجیل شرکت کرده‌اند، افزود: مالکان این خودروها براى تعویض خودروى خود مى‌توانند از امروز به مراکز اسقاط و بازیافت خودروهاى فرسوده در سراسر کشور مراجعه کنند.

نصیرى با بیان این که مالکان پس از اسقاط خودرو با توجه به ارزش آن تا سقف ۱۵میلیون ریال دریافت می‌کنند، افزود: بر اساس مذاکره با شرکت‌‌هاى ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن و زامیاد هر کدام از این شرکت‌‌ها ۵۰میلیون ریال وام به مالکان خودروها می‌دهند و ما به تفاوت قیمت خودروی انتخابی را متقاضی پرداخت می‌کند.

وی گفت: ۶۰۰هزار خودروی فرسوده قرار است امسال از رده خارج شود که ۳۰۰هزار دستگاه در طرح جایگزینى شرکت کرده‌اند و مالکان بقیه خودروها با توجه به ارزش

خودرو و با دریافت حداکثر ۱۵میلیون ریال، خودرو نقلیه فرسوده خود را از رده خارج می‌کنند.

رییس نوسازى حمل‌ونقل کشور افزود: ۱۰۸ مرکز اسقاط خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که ۱۹ مرکز آن در استان تهران فعال است.