خبرگزاری فارس - قائم مقام کیفیت و محصول ایران‌خودرو در مورد بررسی‌های در حال انجام در خصوص حذف شرکت رنو پارس از چرخه تامین قطعه تولید تندر-۹۰ گفت: از نظر ما شرکت رنو پارس می‌تواند حذف شود تا تامین قطعه توسط شرکت‌های تامین‌کننده قطعه یعنی ساپکو برای ایران‌خودرو و سازه‌گستر برای سایپا انجام شود.

به گفته سلیمانی این شرکت‌ها می‌توانند در بحث تامین قطعه تندر-۹۰ قویتر از رنو پارس عمل کنند و مشکلی هم از نظر کیفیت قطعات ایجاد نخواهد شد.

سلیمانی در ادامه در خصوص تاخیر موجود در تحویل برخی خودروهای ایران‌خودرو مانند پژو آریان سفید به مشتریان گفت: در برنامه تولید که متناسب با نیاز مشتریان صورت می‌گیرد گاهی بدلیل تامین و تدارک قطعات برخی محصولات از مدار تولید خارج می‌شوند.

وی افزود: ممکن است مثلا به‌دلیل مشکلاتی که در تولید یک قطعه پلیمری خودرو پیش می‌آید سپر سفید رنگ آن خودرو تولید نشود، به همین دلیل این خودرو از برنامه حذف می‌شود و یک خودروی دیگر جایگزین آن می‌شود که این موضوع تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه خسارت تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تولید پژو آریان وجود ندارد و فقط ممکن است با مشکل تامین برخی قطعات روبرو باشیم.

به گفته وی بعضی اوقات مشکل موجود در تامین قطعه باعث ایجاد تاخیر یک ماهه در تحویل خودرو به مشتریان می‌شود، ولی حجم این نوع خودروها در کل تولید ایران‌خودرو بین ۳ تا پنج درصد است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برطرف شود.