گروه خودرو- قائم‌مقام محصول و کیفیت ایران‌خودرو روز گذشته در حالی از منتفی بودن بحث تمرکز تولید تندر یکی از دو کارخانه ایران‌خودرو و پارس‌خودرو خبر داد که افشین روغنی معاون وزیر صنایع‌ومعادن دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که هنوز دراین زمینه تصمیمی اتخاذ نشده و موضوعیت آن در دست بررسی است. ضرر ناشی از تولید تندر-۹۰ در دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، ایده تمرکز تولید در یکی از شرکت‌های مذکور را مطرح کرد. بر همین اساس تیمی کارشناسی برای بررسی موضوع تمرکز تولید تندر-۹۰ در یکی از کارخانه‌های خودروساز داخلی، تشکیل شد. هر چند به دلیل بدهی کمتر پارس‌خودرو به رنوپارس شایعه تولید تندر در این شرکت قوت گرفت، اما ظاهرا دو طرف به توافقات لازم در این زمینه نرسیدند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ایران‌خودرو در واگذاری تندر به پارس‌خودرو توقعات مالی بالایی داشته که این مساله مورد توافق دو طرف قرار نگرفته است.

میر جواد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرده که بحث تمرکز تولید تندر-۹۰ در یک کارخانه خودروساز بیشتر جنبه پیشنهادی داشته و نتیجه بررسی‌ها منجر به تصمیم‌گیری برای ادامه تولید این خودرو در هر دو کارخانه خودروساز داخلی شد.

وی همچنین با بیان اینکه بحث‌های مربوط به تمرکز تولید تندر-۹۰ در سطح کارشناسی مطرح بود، اظهار داشته که در بررسی‌هایی انجام شده راهکارهایی برای بهبود وضعیت تولید تندر پیشنهاد شد، زیرا با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در هر دو شرکت صورت گرفته است، توقف تولید به صلاح شرکت‌ها نیست. در همین حال افشین روغنی معاون وزیر صنایع‌ومعادن و عضو هیات‌مدیره دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا روز گذشته در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی پیشنهاد تولید تندر-۹۰ در یک کارخانه، عنوان کرده که پیشنهاد تجمیع تولید تندر-۹۰ در یکی از کارخانه‌های ایران‌خودرو یا پارس‌خودرو همچنان در حال بررسی‌ بوده و هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است. با این وضعیت مشخص نیست که ایران‌خودرو این گفت‌وگوها را برای خود منتفی و تمام شده فرض کرده یا وزارت صنایع برای برون رفت از بحران تندر هنوز امیدوار به حل آن ازطریق تمرکز در یک شرکت خودروساز است.