گروه خودرو- مدیرعامل ایران خودرو یکشنبه گذشته در حالی میهمان کمیسیون صنایع مجلس شده که بار دیگر بر تعطیلی سایت‌های زیان‌ده داخلی و خارجی این شرکت تاکید کرده است.

جواد نجم‌الدین که هفته گذشته طی گفت‌وگوی خود با واحد مرکزی خبر از منتفی شدن تعطیلی برخی سایت‌های تولیدی ایران خودرو و حتی تلاش برای سودآور کردن آنها صحبت به میان آورده بود، در جلسه یکشنبه گذشته با بهارستانی‌ها، باز هم بر تعطیلی سایت‌های زیان‌ده تاکید کرده است.

به گفته حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس، نجم‌الدین در این جلسه بحث‌های مطرح شده در زمینه احتمال ورشکستگی ایران‌خودرو را رد کرده و عنوان داشته است که بر اساس قانون تجارت وقتی ضرر یک شرکت به بیش از ۵۰درصد سرمایه آن برسد، ورشکست محسوب می‌شود که چنین اتفاقی برای ایران خودرو رخ نداده است.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین نپرداختن سود به سهامداران این شرکت را طی سال جاری مورد تایید قرار داده است. این در شرایطی است که وی هفته گذشته عنوان کرده بود سهامداران ایران خودرو ضرر نخواهند کرد. به گفته فولادگر در این جلسه، مدیرعامل ایران خودرو آماری نیز از تولید این شرکت طی چهار ماه اول امسال ارائه و اعلام کرده که اصلاح ساختار در ایران خودرو انجام خواهد شد؛ زیرا بخشی از مشکلات مالی شرکت ناشی از گستردگی ساختار و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده است که از طریق اصلاح ساختار برطرف خواهد شد.

بنا به گفته عضو کمیسیون صنایع، نجم‌الدین در پاسخ به این پرسش که آیا رانا سرانجام در ایران خودرو به تولید می‌رسد یا نه، اظهار کرده که این موضوع فعلا در دست بررسی است.

این در شرایطی است که محسن صالحی نیا، مدیرکل دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع اوایل هفته جاری، تولید رانا را حتمی خوانده بود.