گروه خودرو- بحران مالی جهان و رکود حاکم در صنعت خودروسازی در کنار بحران مالی، خودروسازان بخش خصوصی را با وضعیت دشواری روبه‌رو کرده است. به طوری که این روزها خودروسازان بخش خصوصی کشور حال و روز خوشی در تولید و عرضه محصولات خود ندارند، به نحوی که در حال حاضر خودروسازهای مذکور با تاخیر در اجرای تعهدات خود رو‌به‌رو هستند که در صورت ادامه این روند این بخش از صنعت خودروسازی کشور با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. ستون حق انتخاب امروز را به مقایسه دو خودروی گل و لیفان اختصاص داده‌ایم و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم. این دو خودرو هر دو در شرکت‌های زیرمجموعه‌های شرکت کرمان‌‌موتور تولید می‌شوند با این تفاوت‌که گل روزهای آخر حضور در خط تولید این شرکت را سپری می‌کند اما تولید لیفان به تازگی آغاز شده است.

گل دارای موتور ۱۸۰۰ سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند در حالی که لیفان از موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره‌ می‌برد که با این موتور توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت را دارد.

همچنین شما با گل در ۸/۶ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ خواهید رسید اما لیفان برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۴/۱۰ ثانیه زمان است از سوی دیگر شما با لیفان می‌توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که با گل می‌توانید تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید.

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت حکایت از بهینه بودن لیفان دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۷/۶ لیتر بنزین می‌سوزاند، اما گل برای طی کردن همین مسافت نیازمند ۸/۷ لیتر بنزین است. اما از لحاظ قیمت در حال حاضر گل با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود اما لیفان قیمتی در حدود ۱۶میلیون تومان در بازار را به خود اختصاص داده است.