فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خودرو، کاهش قیمت فروش خودرو مطرح شده است.

مهدی صادق با بیان این مطلب اظهار داشت: پیشنهاد مجلس کاهش سالانه ۴ تا ۵درصدی قیمت خودرو است که این مساله جهت اجرایی شدن در جلسات کمیسیون با خودروسازان مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به بروز بحران اقتصادی جهان و احتمال افزایش واردات خودرو به کشور تصریح کرد: در پی این اتفاق ممکن است کاهش قیمت خودروهای خارجی صورت گیرد که برای مقابله با آن باید اقدام مناسب در جهت افزایش میزان فروش خودروهای داخلی انجام شود. وی ادامه داد: افزایش حجم فروش خودروسازان داخلی از روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که کاهش قیمت فروش، عرضه خودرو در قالب‌ لیزینگ‌های بلندمدت و یا با سود مناسب از جمله این راهکارها است. صادق ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان خودرو برای اجرایی و نهایی شدن نیازمند تایید و موافقت مدیران عامل شرکت‌های خودروساز است

که به این منظور موارد مدنظر در جلسه با آنها مطرح خواهد شد.

به گفته وی افزایش کیفیت، بهبود خدمات پس از فروش و کاهش هزینه تولید از دیگر مسائل مورد نظر در تدوین آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو است. صادق در ادامه در خصوص تمرکز تولید تندر ۹۰ در یکی از کارخانه‌های ایران خودرو یا پارس خودرو اظهار داشت: با توجه به امکانات و تجربه تولیدی که در ایران خودرو وجود دارد، بهتر است تولید تندر در این شرکت متمرکز شود زیرا پارس خودرو بیشتر در زمینه مونتاژ خودرو فعال بوده است تا تولید آن.