گروه خودرو- دو خودروسازبزرگ کشورمان به تعطیلات تابستانی رفتند. ایران خودرو و سایپا دو شرکت خودروساز مطرح در خاورمیانه از روز پنج شنبه به تعطیلات تابستانی رفتند.

هر چند واحدهای فروش دو شرکت، پاسخگوی مشتریان خواهند بود، اما تولید به‌طور کامل متوقف خواهد شد. هر ساله همزمان با تعطیلات تابستانی دو شرکت و توقف خطوط تولید و همچنین ازدیاد مسافرت‌های بین شهری قیمت خودرو نیز سیر صعودی پیدا می‌کند، به‌طوری‌که تابستان امسال هم از این امر مستثنی نبوده و شاهد افزایش قیمت برخی از خودروها هستیم.

طبق روال هر سال، تعطیلات تابستانی دو شرکت خودروساز به مدت یک هفته است، این در حالی است که در مدت مذکور که خطوط تولید متوقف می‌شود، کار تعمیر و نگهداری قالب‌ها و سیستم‌ها صورت می‌گیرد. حال این سوال مطرح است که خودروسازها چگونه برنامه‌ریزی عقب مانده را جبران می‌کنند. در ایران خودرو قبل از تعطیلات ظرفیت تولید روزانه، یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو است که بعد از تعطیلات یک هفته‌ای، ظرفیت افزایش یافته و به روزی دوهزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

سیر صعودی تولید در اواسط تابستان و بعد از تعطیلات خودرویی‌ها تا پایان سال ادامه خواهد یافت. سال گذشته یک میلیون و ۳۰۱هزار دستگاه خودرو تولید شد که برای امسال نیز تولید تا سقف یک و نیم میلیون خودرو پیش‌بینی شده است.