معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: این شرکت در راستای اعمال مدیریت صحیح توانست در سال گذشته تولید خود را ۱۵‌درصد افزایش دهد؛ به‌طور‌‌ی که میزان تولید گروه از حدود ۵۵۲‌هزار دستگاه خودرو در سال ۸۶ به حدود ۶۳۱‌هزار دستگاه در سال گذشته رسیده است.

موذنی همچنین به رشد ۱۸‌درصدی ارزش فروش شرکت سایپا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: با تحقق رشد ۵/۱۷‌درصدی مبلغ فروش، در شرکت سایپا و نیز رشد ۱/۱۸‌درصدی در سطح گروه، گروه خودروسازی سایپا توانست بیشترین رشد فروش را بین خودروسازان کشور از آن خود کند.

وی افزود: پس از موفقیت گروه خودروسازی سایپا در تصاحب سهم ۶/۴۸‌درصدی بازار خودروی کشور به نظر می‌رسد گروه سایپا دیگر خودروساز دوم کشور نیست و از جهت ارزیابی تمام مولفه‌ها از جمله میزان تولید، سهم بازار، سودآوری و دیگر شاخص‌ها دارای مقام نخست خودروسازی در کشور است.

وی ادامه داد: اگر به کسب سود شرکت‌های بورسی خودروساز کشور نیز توجه شود سایپا توانسته با دستیابی به سود خالص ۷‌هزار و ۲۸۷‌میلیارد ریالی برای پنجمین سال متوالی بالاترین سود را بین شرکت‌های بورسی سال گذشته تجربه کند.

معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: در موضوع شاخص‌ها و عملکرد مالی این شرکت در سال ۸۷ با بازده ۵/۱۷‌درصد بازار سرمایه مواجه بوده و به‌عنوان پرطرفدارترین سهم‌های بازار سرمایه مطرح بوده است.

وی به افزایش میزان بهره‌وری و کنترل هزینه‌های این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شاخص‌های مهم بهره‌وری از قبیل سرانه تولید، فروش، ارزش افزوده و کاهش ضایعات همگی از رشد مناسبی برخوردار بوده آنچنان که در زمینه رشد هزینه‌ها، شرکت سایپا توانست با مدیریت بر هزینه‌ها و کنترل آن کاهش ۱۹‌درصدی را نسبت به نرخ رشد سطح عمومی قیمت‌ها (تورم) داشته باشد.

وی به تحقق اهداف تعیین شده گروه خودروسازی سایپا در سال ۸۷ اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از ۳۰ پروژه مهم گروه، انعقاد تفاهمنامه با خودروسازان خارجی (مالزی) افتتاح و رونمایی از محصولات متنوع و در نهایت کسب نشان تندیس طلایی به این شرکت مهم‌ترین عملکرد و فعالیت‌های سال گذشته سایپا بوده است.

موذنی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر رونمایی از پروژه‌های مختلف این شرکت در سال گذشته شرکت سایپا برای نخستین‌بار صاحب برند اختصاصی خودروی تمام ایرانی مینیاتور و موتور ملی ۲۳۱ شد که بی‌شک بهره‌برداری از این طرح ایران را در زمره کشورهای خودروسازی معتبر جهان قرار داد.

وی همچنین امضای توافقنامه ایجاد سایت تولید خودروهای گروه سایپا در کشور الجزایر، ارائه نسل دوم کارت‌های الکترونیکی خدمات خودرو، افتتاح خودرو تولید ریو، گیربکس اتوماتیک، ورود مینی‌بوس آذر به ناوگان حمل و نقل، راه‌اندازی خط تولید شاسی خودرو نیسان وانت به‌عنوان جدیدترین کامیون کشنده را از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت در سال گذشته نام برد.

معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا همچنین درباره برنامه توسعه صادرات این شرکت در سال ۸۷ نیز گفت: در سال ۸۶ پایگاه‌های صادراتی سایپا ۱۷ جایگاه بود که این میزان در سال گذشته به ۳۰ پایگاه صادراتی ارتقا یافت و از لحاظ ارزشی این صادرات شرکت در سال ۸۷ حدود ۴۲‌درصد رشد داشت.

وی بیان داشت باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اهداف منظوره برای توسعه صادرات محصولات شرکت سایپا قرار است سهم صادرات این شرکت تا ۲۰‌درصد افزایش یابد؛

چرا که مجموعه گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۰ تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو را در برنامه کاری خود قرار داده است.

موذنی افزود: تا سال ۱۳۹۰ علاوه بر رشد ۲۰‌درصدی تولید محصولات سایپا، تعداد برندهای اختصاصی این شرکت

به ۴ برند می‌رسد.

وی از بهره‌برداری از خط تولید مگان، افتتاح خط تولید موتور خودرو تندر۹۰ راه‌اندازی طرح توسعه شیشه‌نشکن، افتتاح خط تولید رنگ خودرو بر پایه آب، شروع تولید نسل جدید کامیون‌ها، رونمایی از موتور دوگانه‌سوز انژکتوری و موتور پایه گازسوز، به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌هایی یاد کرد که در رئوس‌ کاری شرکت سایپا لباس تحقق به تن کرده است.