خبرگزاری فارس- قائم مقام مدیر عامل سایپا در پاسخ به این سوال که آیا سایپا قصد خرید سهام ایران خودرو در بانک پارسیان را دارد یا خیر گفت: بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام است و احتمال دارد سایپا به خرید این سهم اقدام کند، ولی هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. محمدرضا روشنی در پاسخ به این پرسش که آیا سایپا قصد خرید همه دوهزار میلیارد ریال سهم ایران‌خودرو در بانک پارسیان را دارد؟ اظهار داشت: این مساله هنوز مشخص نیست و در ابتدا باید تعیین شود که آیا خرید این سهم کار درستی است یا خیر.

وی با اشاره به اقدام سایپا برای ایجاد یک موسسه مالی و اعتباری گفت: خیلی ضروری نیست که به موازات ایجاد این موسسه به سراغ خرید سهم ایران خودرو در بانک پارسیان برویم، ولی باز هم این مساله در حال بررسی است.

براساس این گزارش هفته گذشته شورای پول و اعتبار ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش تسهیلات به حد اعتباری فعلی برای حل مشکلات کمبود نقدینگی ایران خودرو را تصویب کرد.

به این ترتیب پنج‌هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سقف اعتبار ایران خودرو تامین خواهد شد و پنج‌هزار‌میلیارد ریال بقیه نیز منوط به اصلاح ساختار مالی این شرکت شد که دوهزارمیلیارد ریال از طریق فروش سهام بانک پارسیان و سه‌هزارمیلیارد ریال نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت با رعایت ضوابط سیاستی و نظارتی شبکه بانکی کشور درسال ۱۳۸۸ محقق خواهد شد. وی در ادامه در مورد تولید فیس لیفت (تغییر شکل یافته) تندر-۹۰ نیز اظهار داشت: مجوز این تولید از شرکت رنو اخذ شده، تولید آن از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد و تیراژ تولید به میزان تقاضای بازار بستگی دارد.

روشنی مقدم با اشاره به برنامه تولید ۱۰۰هزار دستگاه تندر - ۹۰ در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو گفت: باید ببینیم تامین قطعه و نیاز بازار به چه صورت پیش می‌رود تا متناسب با آن برنامه تولید را تنظیم کنیم. وی در مورد ادامه مذاکرات سایپا و پروتون برای تولید مشترک نیز اظهار داشت: این مذاکرات ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. وی افزود: نمایندگان شرکت پروتون طی سال‌جاری به ایران سفر کردند و موضوع تولید مشترک در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.