خبرخودرو- رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی در رابطه با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ویژه به تبدیل مسافربرهای شخصی به تاکسی گفت: تکمیل پرونده متقاضیان تسهیلات از سوی بانک صادرات انجام شده و در بانک ملت نیز در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد.

حسین‌هاشمی با بیان این مطلب افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته سهم هر بانک ۱۰‌هزار فقره تسهیلات است که درحال حاضر در تلاش برای موافقت بانک صادرات و ملت برای افزایش ۵‌هزار فقره تسهیلات دیگر هستیم.

وی اظهار داشت: در پی رایزنی‌هایی که با بانک‌های تجارت و ملی نیز انجام شده است، قصد داریم این دو بانک نیز هر کدام ۱۰‌هزار فقره تسهیلات به متقاضیان اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از تسهیلات از وام‌های ۵ و ۷‌میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند، گفت: خودروهای مدل ۱۳۷۲ به پایین که در طرح ساماندهی شرکت کرده و باید از رده خارج شوند، برای خودروی جایگزین مبلغ ۵/۱‌میلیون تومان تخفیف گرفته و ۵ تا ۷‌میلیون نیز وام دریافت می‌کنند.

هاشمی با اشاره به دستور اکید وزیر صنایع و معادن در مشارکت خودروسازان در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی گفت: محرابیان در سخنان خود اعلام کرد که این طرح از طرح‌های مهم دولت بوده و خودروسازان می‌بایست تمامی سعی و تلاش خود را جهت هماهنگی و واگذاری تاکسی‌ها در زمان موعد، انجام دهند. رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی خاطرنشان کرد: برنامه ستاد ساماندهی تکمیل این طرح تا پایان سال جاری است.