فروش خودروهای جنرال موتورز آمریکا 15درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس- شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا طی سه ماه دوم ۲۰۰۹ با کاهش ۱۵درصدی فروش روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاهش شدید فروش جنرال موتورز در آمریکای شمالی تا حدی با افزایش فروش در منطقه آسیا اقیانوسیه جبران شده ولی در مجموع فروش جهانی این شرکت ورشکسته با افت ۱۵درصدی روبه‌رو شده است.

جنرال موتورز با دریافت کمک ۵۰میلیارد دلاری از دولت آمریکا توانست از پوشش قانون ورشکستگی این کشور خارج شود و شرکت نیو جنرال موتورز را تشکیل دهد.

جنرال موتورز در این مدت ۹۴/۱میلیون دستگاه خودرو در کشورهای مختلف فروخته ولی میزان فروش شرکت در آمریکای شمالی ۳۲درصد کاهش داشته است. میزان فروش جنرال موتورز در بازار چین در این مدت با رشد ۶۲درصدی روبه‌رو شده است. این شرکت بیش از ۴۵۰هزار دستگاه خودرو در بازار چین فروخته است. بیش از ۷۲درصد فروش جنرال موتورز در منطقه آسیا‌اقیانوسیه بوده است.

مایک دی جیوانی، کارشناس ارشد صنعت خودرو در این باره گفت ، سهم صادرات در فروش جنرال موتورز باید به کمتر از ۶۰ تا ۶۵درصد کاهش یابد و با افزایش رشد و رونق اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۰ این مساله اتفاق خواهد افتاد. فروش جنرال موتورز نسبت به سه ماه نخست ۲۰۰۹ نیز ۲۰درصد رشد داشته است. سهم جنرال موتورز در بازار جهانی خودرو در این مدت به ۱۲درصد رسیده است.

میزان کل فروش جنرال موتورز طی شش ماه نخست ۲۰۰۹ نیز با ۲۲درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۵/۳میلیون دستگاه رسیده است. فروش جنرال موتورز طی سه ماه نخست امسال به ۶/۱میلیون دستگاه رسید و فروش تویوتا جدی‌ترین رقیب این شرکت به بیش از ۷۶/۱میلیون دستگاه رسیده است.

دولت آمریکا قصد دارد با اتخاذ سیاست‌های ویژه از جمله پرداخت یارانه به خریداران خودرو، مردم آمریکا را به خرید خودروهای جدید تشویق کند. پیش‌بینی می‌شود اجرای این برنامه موجب افزایش ۲۵۰هزار دستگاه از خودروهای جنرال موتورز شود.

بر اساس این گزارش، میزان فروش جنرال موتورز در بازار اروپا نیز ۲۰درصد کاهش داشته است.