خبرگزاری مهر - قائم‌مقام مدیرعامل ایران خودرو درکیفیت و محصول گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید خودرو تندر-۹۰ از سه هفته آینده به ۱۰۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت. میر جواد سلیمانی با بیان مطلب فوق گفت: درحال حاضر روزانه ۵۰ دستگاه تندر-۹۰ تولید می‌شود که برای این محصول رقم مناسبی نیست؛ اما در مقایسه با شرایط تولید ابتدای امسال راضی‌کننده به نظر می‏رسد.

وی افزایش ظرفیت تولید تندر-۹۰ را منوط به تامین قطعات دانست و افزود: یکی از معضلات تولید تندر-۹۰ تا کنون ضعف تامین قطعات بوده و به علت کمبود نقدینگی و مشکلاتی که در خصوص زیان‌ده بودن این خودرو وجود داشت تولید آن محدود بود.

قائم‌مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی برای تغییر رویه‌ها، بهبود نحوه زنجیره تامین و مدیریت تامین قطعات با مکانیزیمی خاص انجام داده‌ایم که به تولید تندر-۹۰ کمک خواهد کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به زودی و با رفع مشکل تامین قطعات تندر- ۹۰ این خودرو به مشتریانی که ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل داده خواهد شد.

قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در کیفیت و محصول اظهار داشت: در حال حاضر میزان داخلی‌سازی تندر به حدود ۶۰‌درصد رسیده، به همین دلیل باید تعرفه واردات قطعات این خودرو نسبت به قبل کاهش یابد و به این ترتیب به حدود ۲۶ یا ۲۷‌درصد برسد.