ایسنا - مدتی است که در محافل صنعتی، مباحثی راجع به افزایش تعرفه واردات خودرو مطرح ‌شده و طی آن برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس خواستار تثبیت یا افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخلی هستند، ولی گویا وزیر صنایع و معادن در این باره حد اعتدال را در نظر گرفته است.

هرچند برخی کارشناسان بحث افزایش تعرفه واردات خودرو را به عنوان راه‌کاری برای جلوگیری از دمپینگ خودروسازان جهانی با توجه به شرایط رکودی که در آن به سر می‌برند، مطرح کرده‌اند ولی محرابیان معتقد است که کشور نیازی به افزایش تعرفه واردات خودرو ندارد.

در این میان برخی شرکت‌های خودروساز به‌ویژه شرکت سایپا مباحثی راجع به خرید برخی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را مطرح کرده‌اند. هرچند وزیر صنایع و معادن این تصمیم‌ها را مجمعی و کارشناسی نشده ارزیابی می‌کند، اما در عین حال خودروسازان را مختار به امضای قرارداد با هر شرکتی در چارچوب قانون می‌داند. اما محرابیان ضمن اظهار نارضایتی از بحث خدمات پس از فروش خودروسازان، ارائه آمارهای بالای رضایت مشتریان از نهادهای ذیربط را تلویحا مورد تشکیک قرار داده و گفته که آمار ۷۰‌درصد رضایت مشتری از خدمات پس از فروش برآورد من از افکار عمومی نیست.

در عین حال وی خاطرنشان کرده که تا دو ماه آیین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو اجرایی می‌شود.

وی در گفت و گویی با ایسنا در مورد تعرفه واردات خودرو گفته است: هم اکنون در شرایطی هستیم که اگر جلو واردات خودرو بی‌کیفیت، پرمصرف و خودرویی که خدمات پس از فروش آن در سطح خوبی نباشد، گرفته شود، شرایط رقابت بین محصولات داخلی و خارجی شرایط مناسب‌تری خواهد شد. محرابیان همچنین در مورد خدمات پس از فروش خودروها می گوید: از بخش خدمات پس از فروش ناراضی هستم. وی می افزاید: رشد خدمات در جهت پیشرفت بوده است، اما حوزه خودرو تنها تولید خودرو نیست. نظر من از برآیند صحبت‌های مردم این است که در بخش خدمات پس از فروش، راه نرفته زیاد داریم.

خبرنگار ایسنا با استناد به آمار وزارت صنایع سوال کرده است که آمار ۷۰‌درصد رضایت مشتریان که اعلام شده، با نظرات مردم متفاوت است، چرا که در این آمار تنها ۱۵‌درصد با معیار جهانی رضایت مشتری فاصله داریم. محرابیان در پاسخ به این سوال گفته است که این هم از آن دست آمارهاست. این آمارها از مکانیزم خاص آمار عبور نکرده است! ما اداره کل، کارشناس و غیره نیز داریم که آمارها در آنجا صحت‌سنجی می‌شود. وی همچنین عنوان کرده که رقم ۷۰‌درصد برآورد من از افکار عمومی نیست. امیدوارم در شرایط فعلی رضایت در این حد باشد و تلاش کنیم این رقم بالاتر رود.