گروه خودرو- در حالی که خودروسازان داخلی همواره نسبت به عدم دریافت مشوق‌های صادراتی از وزارت بازرگانی گله‌مندند، رییس سازمان توسعه تجارت ایران خبر از پی‌گیری اخذ منابع مالی برای پرداخت این مشوق‌ها به خودروسازان داد.

مهدی غضنفری با اشاره به این مطلب گفت: طبق روال عادی، سازمان توسعه تجارت به عنوان زیرمجموعه وزارت بازرگانی، فقط به صادرکنندگان صد در صد خصوصی، مشوق می‌دهد و طبعا خودروسازان به دلیل نیمه دولتی بودن، شامل این مشوق‌ها به حساب نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه منابع مالی‌ سازمان محدود است تاکید کرد: ما هم اکنون برای پرداخت مشوق‌های صادراتی به شرکت‌های ۱۰۰‌درصد خصوصی نیز با کمبود منابع مواجه‌ایم؛ اما با این حال چون کار خودروسازان را در بخش صادرات خودرو قبول داریم، می‌خواهیم با اخذ منابع مالی، به خودروسازان نیز مشوق‌های صادراتی بدهیم. غضنفری ادامه داد: امیدوارم نهادهای ذیربط کمک کنند تا منابع مالی ما افزایش پیدا کرده و بتوانیم به شرکت‌های نیمه خصوصی نیز مشوق صادراتی بدهیم.

اظهارات رییس سازمان توسعه تجارت ایران در شرایطی است که خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو همواره نسبت به عدم دریافت مشوق‌های صادراتی از وزارت بازرگانی گله کرده و معتقدند این وزارت ارزش چندانی برای صادرات خودرو قائل نیست.