گروه خودرو- اولین محموله صادراتی پژو ۲۰۶ صندقدار پس از چند ماه توقف، از روز گذشته تحویل شرکت پژو شد.

فیض بخش، معاونت صادرات ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب اظهار داشت:صادرات پژو۲۰۶ صندقدار که توسط شرکت پژو فرانسه صورت می‌گیرد از اواخر سال ۸۷ متوقف بود، اما ماه گذشته، مذاکرات طرفین به نتیجه رسید؛ به طوری که اولین محموله صادراتی روز گذشته به شرکت پژو تحویل داده شد.

وی در خصوص دلیل توقف صادرات پژو۲۰۶ صندقدار(sd) طی چند ماه گذشته می‌گوید: شرکت پژو درخواست کاهش قیمت این خودرو را اواخر سال گذشته مطرح کرد؛ اما این درخواست مورد پذیرش شرکت ایران خودرو قرار نگرفت و از آنجا که صادرات این خودرو تنها از طریق شرکت پژو صورت می‌گیرد، این امر منجر به توقف صادرات خودرو مذکور طی چند ماه گذشته شد.

معاونت صادرات ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا محموله جدید با نرخ پیشنهادی پژو صادر می‌شود یا خیر نیز عنوان کرد : تغییری در قیمت این خودرو صورت نگرفته و پژو۲۰۶ SD با قیمت پیشنهادی ایران خودرو صادر می‌شود.

توقف صادرات پژو۲۰۶ SD طی چند ماه گذشته موجب کاهش قیمت این خودرو در بازار داخلی شد؛ اما با آغاز صادرات، احتمال افزایش قیمت آن در ماه‌های آتی دور از ذهن نیست، از سوی دیگر توقف صادرات پژو ۲۰۶ SD طی این مدت آمار صادرات خودرو از سوی خودروسازان داخلی را نیز کاهش داده است.

وی در ادامه می‌گوید: بیش از ۴۰‌درصد از حجم بازار صادراتی ایران خودرو متعلق به پژو ۲۰۶ SD است که این بازار چند ماهی است، متوقف مانده بود.

فیض بخش معتقد است: روند کاهشی صادرات تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت؛ اما با آغاز صادرات پژو ۲۰۶ SD از نیمه دوم سال صادرات رونق خواهد گرفت.