ایسنا- پراید تا پایان سال جاری استانداردهای مدنظر موسسه استاندارد را پاس خواهد کرد.

مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به این‌که پراید چه زمانی استانداردهای مدنظر موسسه استاندارد را پاس خواهد کرد؟ با بیان این مطلب افزود: موارد مدنظر موسسه استاندارد یک سری استانداردهای الحاقی و اضافی است که تا آخر سال آن‌ها هم محقق خواهد شد؛ ضمن آن‌که پراید از حداقل استانداردهای لازم و ضروری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: یک‌سری استانداردهای الحاقی و جدید با توجه به پیشرفت این صنعت اضافه شده که رسیدن به آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش در پاسخ به این‌که پراید تاکنون چند استاندارد از ۵۵ استاندارد مدنظر موسسه استاندارد را پاس کرده است؟ گفت: پراید از تمام استانداردهای لازم و حداقل استانداردها به طور کامل برخوردار است، ولی برای رسیدن به استانداردهای الحاقی که در یکی دو سال اخیر به استانداردهای موسسه استاندارد اضافه شده، پروژه‌های مختلفی تعریف شده که به اطلاع سازمان استاندارد هم رسیده و مورد توافق قرار گرفته است. پیش از این محسن صالحی‌نیا، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن عنوان کرده بود که پراید تاکنون چند استاندارد از جمله تست تصادف را پاس نکرده است که اگر سایپا بخواهد تولید پراید را ادامه دهد، حتما باید استانداردهای لازم برای این خودرو را فراهم کند. مدیرعامل سایپا در این باره توضیح داد: ارتقای استاندارد پراید در دستور کار است که تحت عنوان به‌روزآوری پراید دنبال می‌شود. بذرپاش درباره این‌که این خودرو چه زمانی تست تصادف را پاس خواهد کرد، پاسخی نداد.

پیش از این نظام‌الدین برزگری، رییس سازمان استاندارد اعلام کرده بود در صورتی که سایپا تا سال ۱۳۸۹ موفق به پاس کردن تمام استانداردهای مربوط به پراید نشود، خط تولید این خودرو مهر و موم خواهد شد. به گفته وی، پراید تاکنون تست تصادف را که از جمله استانداردهای مهم و در ارتباط با جان سرنشینان است، پاس نکرده است.