ایسنا- برای پیشرفت صنایع خودرو کشور، تعرفه واردات خودرو باید توسط دولت افزایش یابد.

جعفر قادری، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش تعرفه خودروهای وارداتی، موجب افزایش قیمت این خودروها می‏شود. در صورت تحقق این امر، قیمت خودروهای داخلی کشور ارزانتر خواهد شد.

قادری ادامه داد: با کاهش تعرفه خودرو های وارداتی، خودروسازهای کشورمان با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تغییر تعرفه‏ها زمانی موثر خواهد بود که به وضعیت اشتغال و تولید کشورمان کمک کند، تصریح کرد: بالا رفتن تعرفه‏ها می‏تواند موجب رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی گردد. این مهم در دراز مدت می‏تواند موجب پیشرفت صنعت کشورمان شود.

وی افزود: باید به گونه‏ای عمل شود که تولیدکنندگان خارجی احساس نکنند می‏توانند هر کالایی را با قیمت دلخواه وارد کنند و بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاثیر نظام تعرفه‏ها در صنعت کشور گفت: در سال‏های گذشته، سیاست خوبی مبنی بر در اختیار قرار دادن تعرفه‏های وارداتی از سوی دولت و مجلس اتخاذ شده که به نفع نظام و صنعت کشور است. در این میان، دولت با اختیارات لازم می‏تواند تعرفه‏ها را بنا بر شرایط حاکم بر صنعت جامعه تغییر دهد.

قادری با بیان اینکه افزایش تعرفه وارداتی موجب بالا رفتن قیمت خودروهای خارجی و در نهایت به نفع تولید کننده داخلی کشور خواهد شد، خاطرنشان ساخت: البته حمایت از صنعت بایستی هدفمند و برنامه‌ریزی شده باشد تا ارزش افزوده صنعت خودروسازی را تحت شعاع قرار ندهد.