گروه خودرو - امروز به معرفی نسل پیشرفته خودروی ملی در ستون حق انتخاب می‌پردازیم ، منظورمان سورن نسل پیشرفته سمند است.

اولین مدل سمند در سال ۸۱ با نام سمند معمولی روانه بازار شد. با ورود اولین سمند به بازار، شرکت ایران خودرو طراحی مدل‌های مختلف این خودرو را در دستور کار خود قرار داد.

سمند سورن که نسل پیشرفته سمند معمولی است در سال ۸۶ وارد بازار داخلی شد. این خودرو به موتور ۱۸۰۰ سی سی مجهز است که با این موتور می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر هر چند این خودرو به موتور ۱۸۰۰ سی سی مجهز است اما وزن بالای این خودرو موجب شده تا شما پشت فرمان آن بتوانید تنها سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید.

همچنین نسل پیشرفته سمند برای رسیدن به شتاب صفر تا صد به ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد ، که این بدان معنی است که شما برای رسیدن به شتاب اولیه باید بیش از ۱۲ ثانیه زمان صرف کنید.

وزن بالای سمند موجب شده تا این خودرو برای طی کردن صد کیلومتر در ساعت به سوختی برابر با ۱/۱۰ لیتر نیاز داشته باشد که با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین این میزان مصرف سوخت سمند سورن را در رده خودروهای پر مصرف قرار می‌دهد.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این خودرو به ترمز ضدقفل ABS مجهز است اما در این خودرو کیسه هوا (ایربگ) تعبیه نشده است. همچنین این خودرو به فرمان تلسکوپی تا شونده نیز مجهز است، که این امر موجب می‌شود تا این خودرو از ایمنی قابل قبولی برخوردار باشد.

سمند سورن هم اکنون با قیمتی برابر با ۱۶میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.