خبرگزاری موج - برای اولین بار در کشور، ساخت موتورسیکلت برقی در هفت مدل مجزا انجام می‌شود.

علی باقریه حق، مدیر عامل شرکت نیرو دوچرخ، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: مراحل ساخت این موتورسیکلت‌ها از جمله ساخت، مونتاژ و اتمام سه سال به طول انجامیده است.

وی افزود: موتورسیکلت‌های برقی از اوایل سال جاری به بازار عرضه شد و در سال اصلاح الگوی مصرف محصولی با اصلاح سیستم سوخت رسانی برای مردم تولید می‌شود که با کاهش ۵/۱ برابری هزینه موتورسیکلت‌های معمولی کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت نیرو دو چرخ با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی فاقد هزینه‌های جانبی اعم از اتلاف وقت، آلودگی صوتی و آلایندگی‌های زیست محیطی است، تصریح کرد: سرعت این محصول به طور میانگین ۵۰ کیلومتر در ساعت است و با دو ساعت شارژ از برق خانگی، شش تا هشت ساعت فعالیت مفید انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این موتورسیکلت‌ها برای کاربرد شهری طراحی شده و بدنه آن توسط این شرکت ساخته شده است، اما قطعات پلاستیکی، موتور و باتری آن به ترتیب از کشورهای چین، تایوان و کره تامین می‌شود.

باقریه با اشاره به اینکه این شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش این موتورسیکلت‌ها هیچ مشکلی ندارد، اظهار داشت: نمایندگی‌های پس از فروش نیرودوچرخ در شهرهای شیراز، کرمان، سمنان، سیرجان، اصفهان و تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: شرکت نیرو دوچرخ با ظرفیت ۱۰هزار دستگاه موتورسیکلت و ۱۰هزار دستگاه دوچرخه در حال فعالیت می‌باشد و هم اکنون با کل ظرفیت اسمی خود اقدام به ساخت موتورسیکلت‌های برقی کرده است.

مدیرعامل شرکت نیرو دوچرخ در خصوص صادرات این محصول به کشورهای خارجی بیان کرد: با کشور ترکیه برای صادرات این محصول مذاکره انجام شده و قرار است برای شهرهای کوهستانی آن موتورسیکلت‌هایی با توان ۱۵۰۰ وات تولید کنیم.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی با دو توان ۱۲۰۰ وات و ۵۰۰ وات در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: هر دستگاه موتورسیکلت معمولی سالانه برای دولت شش‌میلیون ریال هزینه در بر دارد و از دولت انتظار داریم که حداقل برای کاهش هزینه‌های جانبی، حمایت‌های لازم را از این صنعت به عمل آورد.