گروه خودرو- به گفته رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی در حال حاضر حدود ۴۵‌هزار مسافربر شخصی فرسوده در کشور وجود دارد که مسوولیت پرداخت تسهیلات به آنها را بانک‌ها عهده دار هستند‌، این در حالی است که با تعلل بانک‌ها پرداخت‌ها یا انجام نمی‌شود یا با تاخیر صورت می‌گیرد.

هاشمی رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی در این زمینه به خبر‌گزاری خبر خودرو گفته است که بانک‌ها همکاری لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهند، بطوری که به رغم اخذ مصوبات قانونی از بانک مرکزی ۳ بانک ملت‌، ملی و تجارت هنوز همکاری لازم را با ما انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به دیگر مشکلات پیش روی این طرح اضافه کرده است که طولانی بودن فرایند اعطای وام برای اخذ تاکسی جدید‌، روند خروج مسافربرهای شخصی را دچار مشکل نموده و چنانچه بانک‌ها در این مسیر هماهنگ شوند مشکلات به زودی حل خواهد شد.وی در ادامه در مورد اتمام مراحل بانکی اسقاط مسافربرهای شخصی گفت‌: مسافربرهای شخصی فرسوده ای که بانک صادرات را به عنوان مرکز دریافت تسهیلات بانکی خود انتخاب نموده‌اند، به زودی برای اسقاط معرفی خواهند شد.

حسین‌هاشمی در عین حال افزود: همچنین ۱۵۰۰ دستگاه مسافربر شخصی به منظور اسقاط، معرفی شده که از آن بین ۱۵۰ مسافربر اسقاط شده است.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی خاطر نشان کرد‌: به طور قطع در هفته‌های آینده در مورد همکاری بانک‌ها و تسهیل در امر این طرح، خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.