سال گذشته پس از حضور مهرداد بذرپاش در شرکت پارس‌خودرو به عنوان مدیرعامل طرح ادغام شرکت‌های خودروسازی از سوی وی مطرح شد. طرح مطرح شده از سوی مدیرعامل شرکت پارس خودرو در همان ابتدا با واکنش منفی از سوی خودروسازها مواجه شد و در نهایت نیز با آخرین اظهارنظر محرابیان، وزیر صنایع و معادن که از وی خواست طرح مذکور را فراموش کند، خاتمه یافت.

با خاتمه یافتن طرح ادغام شرکت‌های خودروسازی این بار بذرپاش طرح ادغام دو شرکت گسترش خدمات پارس خودرو و سایپا یدک از سوی بذرپاش مطرح و این طرح در ۲۸ اسفند به مرحله اجرا گذاشته شد.

با مطرح کردن این طرح از سوی مدیرعامل سایپا شرکت گسترش خدمات پارس خودرو پس از ۲۰سال منحل و با شرکت سایپا ادغام شد و پس از اجرایی کردن این طرح کلیه خدمات پس از فروش گروه پارس‌خودرو نیز توسط سایپا یدک ارائه می‌شود.

روز گذشته عموزاده، مدیر خدمات پس از فروش شرکت سایپا در اولین نشست خبری خود در سال‌جاری با اشاره به آغاز طرح ادغام در دو شرکت گسترش خدمات پس از فروش پارس خودرو و سایپا اظهار داشت: ادغام دو شرکت گسترش خدمات پارس خودرو و سایپا یدک موجب شده که تعداد نمایندگی‌های این دو شرکت در مجموع با ۸۵۰نمایندگی افزایش یابد که این افزایش مراکز خدمات‌رسانی موجب در دسترس بودن نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به محصولات مجموعه سایپا خواهد بود.

به گفته عموزاده در شرکت سایپا سالانه به ۸۰۰ دستگاه خودرو سرویس گارانتی می‌دهد و به سه میلیون دستگاه نیز علاوه بر سرویس گارانتی سایر سرویس‌ها را ارائه می‌دهد که با توجه به این حجم از سرویس‌دهی ادغام مراکز خدمات پس از فروش الزامی به نظر می‌رسد.

این در حالی است که عدم دسترسی متقاضیان به قطعات کیفیت طی سال‌های گذشته تبدیل به یک معضل بزرگ برای متقاضیان شده بود؛ عموزاده در این خصوص اظهار داشت، شرکت سایپا برای انحصاری کردن فروش قطعات اقدام به توزیع قطعات در نمایندگی‌های خود کرد.

همچنین علاوه بر توزیع قطعات، تعویض و تعمیر قطعه نیز در شرکت سایپا یدک صورت می‌پذیرد که این امر موجب جلب رضایت مشتری می‌شود.

عموزاده در ادامه گفت: در خصوص قطعات غیرانحصاری شرکت سایپا یدک سعی دارد ۱۵ قطعه اصلی محصولات شرکت را گارانتی کند که این امر تا یک ماه آینده محقق خواهد شد و در سراسر کشور قابلیت اجرایی دارد با اجرای این طرح و در صورت معیوب شدن قطعات گارانتی در دوره تعیین شده نمایندگی خدمات پس از فروش ملزم به تعویض رایگان قطعه خواهد بود.

به گفته عموزاده در کنار کمیسیون اعطای نمایندگی در سایپا کمیسیون لغو نمایندگی نیز وجود دارد و در صورت مشاهده تخلف در نمایندگی‌ها مجوز نمایندگی لغو می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش شرکت سایپا در خصوص وظایف واحد کیفیت در نمایندگی‌ها اظهار داشت: واحدهای کیفیت چگونگی ارائه خدمات از سوی نمایندگی‌ها به متقاضیان را پی‌گیری می‌کنند که علاوه بر این واحد چهار بار در سال و به صورت دوره‌ای ارزیابی می‌شوند.

از طرفی با آغاز تولید خودروهای دوگانه‌سوز و پس از گسترش حضور این خودروها در بازار، مالکان خودروهای دوگانه‌سوز با مشکل خدمات‌رسانی مواجه شدند. بیشتر مراکز خدمات‌رسانی به دلیل طی نکردن دوره‌های لازم جهت اینگونه خودروها قادر به سرویس‌دهی به خودروهای گازسوز نبودند که این امر موجب می‌شد کلیه خودروهای گازسوز به دفتر مرکزی مراجعه کنند که این امر خدمات‌رسانی به این خودروها را با مشکل بسیار مواجه می‌کرد.

عموزاده در این خصوص اظهار داشت: بحث CNGسوز کردن خودروها یک بحث جدی است که از دو سال قبل آغاز شد. در مجموع وقتی موتور بنزینی گازسوز می‌شود راندمان آن کاهش می‌یابد و پارامترهای کیفی آن نیز تغییر می‌کند که این امر خدمات‌رسانی به این خودروها را مشکل می‌کند.

به گفته عموزاده در حال حاضر از ۷۰۰نمایندگی سایپا ۲۵۰نمایندگی به خودروهای CNGسوز سرویس می‌دهند که این رقم در آینده به ۵۰۰ ایستگاه خواهد رسید.

عموزاده معتقد است مشکلات خودروهای دوگانه سوز با نصب موتور گازسوز برطرف خواهد شد.