گروه خودرو- در حالی که وزیر صنایع و معادن سال گذشته خبر از تشکیل معاونت حمل‌ونقل و انرژی در این وزارت داده بود، به دلیل مغایرت آن با قانون خدمات کشوری، شکل‌گیری این معاونت در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. علی‌اکبر محرابیان در این مورد گفت: تشکیل معاونت حمل‌ونقل و انرژی، جزو برنامه‌های مهم ما در وزارت صنایع است، اما هم‌اکنون به دلیل مغایرت آن با قانون خدمات کشوری باید به دنبال کسب مجوزهای جدید در این زمینه باشیم.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم معاونت حمل‌ونقل و انرژی را در وزارت صنایع، برپا کنیم که چارت سازمانی خود را در برخی موارد مورد اصلاح قرار دهیم.

اظهارات محرابیان در شرایطی است که وی بهمن ماه سال گذشته خبر از قطعی شدن تشکیل این معاونت داده و قرار بود طبق گفته وی چهار اداره کل به نام‌های صنایع خودرو، صنایع ریلی، صنایع دریایی و امور انرژی در آن تشکیل ‌شود.

اما عدم توفیق محرابیان برای تشکیل معاونت‌های جدید در وزارت صنایع در گذشته نیز بروز کرده است به نحوی که وی نتوانست مجوز تشکیل معاونت خودرو را نیز از شورای راهبردی ریاست‌جمهوری دریافت کند و درنهایت به احیای همان شورای سیاست‌گذاری خودرو که در دوران وزارت طهماسبی فعالیت‌هایش تعلیق شده بود، رضایت داد.