ایسنا- مسوولیت کمیته تدوین استراتژی و برنامه‌ها در شورای سیاست‌گذاری خودرو به رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شده است. مظفر اعوانی، دبیر شورای سیاست‌گذاری خودرو، با بیان این مطلب افزود: در شورای سیاست‌گذاری خودرو، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به کمک مدیران صنعت خودروسازی کشور در کمیته یادشده وظیفه تدوین استراتژی‌ و برنامه‌های بلندمدت صنعت خودروسازی کشور را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: همچنین کمیته تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ها برای حفظ منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده در شورای سیاست‌گذاری خودرو تشکیل شده است؛ ضمن این‌که کمیته‌های دیگری نیز مانند کمیته کیفیت و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان و کمیته اطلاع‌رسانی در این شورا شکل گرفته است.

اعوانی توضیح داد: لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری خودرو پیش از عید توسط وزیر صنایع و معادن عنوان شد و این شورا قبل از عید نیز دو جلسه تشکیل داد و اولین جلسه آن در سال جدید نیز چند روز پیش برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه آیین‌نامه شورا به تصویب رسیده و اعضای آن مشخص شدند. همچنین مصوب شد که دبیرخانه این شورا سازمان گسترش و نوسازی صنایع باشد و بنا به نظر کمیته‌های زیرمجموعه شورا، موضوعات مربوط به صنعت خودرو به صورت کلان در این شورا مطرح شده و درباره آن‌ها مطالعه و تصمیم‌گیری شود.

به گفته معاون بهره‌برداری و نوسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تمامی تصمیمات این شورا برای خودروسازان لازم‌الاجرا است.

وی توضیح داد: در این شورا تمام نمایندگان صنوف ذی‌نفع صنعت خودرو مانند مدیران خودروسازی، قطعه‌سازی، انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان و انجمن خدمات پس از فروش حضور دارند.

وی یادآور شد: در آیین‌نامه این شورا پیش‌بینی شده است که هر ماه یک جلسه در شورا برگزار شود، منتهی در حال حاضر بنا به ضرورت و موضوعات انباشته شده مربوط به خودرو یک هفته در میان جلسات شورا برگزار می‌شود.