خبرگزاری موج- معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ورود تاکسی‌های پروتون می‌تواند نظام‌مندی تاکسیرانی را افزایش دهد. جعفر تشکری‌هاشمی با بیان این مطلب یادآور شد: تاکسی‌های پروتون از طریق شرکت تولید‌کننده وارد چرخه حمل‌و‌نقل عمومی می‌شود و رانندگان آن نیز زیر‌پوشش همین سازمان فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: به جهت ضرورت استفاده از تاکسیمتر در این تاکسی‌ها در صورت تسریع در ورود‌، الگویی سالم و منطقی در سیستم و شبکه تاکسیرانی تهران معرفی خواهد شد.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: این سیستم در تمام دنیا اعمال شده و در تمامی موارد هم پاسخی مناسب را ارائه کرده است و بر این اساس می‌توان امیدوار به آینده‌ای روشن در این راستا بود.

هاشمی تاکید کرد: اگر به دنبال راه‌حل مشکل حمل‌و‌نقل هستیم نباید به فکر اختراع مجدد چرخ باشیم بلکه باید از الگوهای موثری که در خارج از کشور انجام گرفته است به صورت بومی شده استفاده کرد.وی در پایان تصریح کرد: خصوصی‌سازی در امر اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنیا پاسخ‌های مناسبی را ارائه کرده است و در ایران هم باید با در نظر گرفتن شرایط این الگو‌ها با سرعت بالا پیاده شود.