گروه خودرو - خودروهای وارداتی که مانند داخلی‌ها طی روزهای پایانی سال گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شدند این روزها باز هم به مانند خودروهای تولید داخل بازار گرانی را پشت‌سر گذاشته و کاهش قیمت در آنها مشاهده نمی‌شود.

این در حالی است که این گونه محصولات مشتریان خاص خود را در کشور داشته و میزان تقاضا برای آنها از روند قابل قبول برای واردکنندگان برخوردار است و البته تصویب تعرفه ۷۵درصدی برای واردات خودرو، می‌توانست به میزان قابل توجهی بهای آنها را تعدیل کرده و تقاضا را بالاتر ببرد، هرچند که در نهایت همان تعرفه ۹۰درصد دو سال اخیر برای این مهم به ثبت رسید.
هم‌اکنون در میان خودروهای وارداتی که بهایی زیر 60میلیون تومان دارند، هیوندای سانتافه فول با بهای 57میلیون تومان، رکوردار به حساب می‌آید.
البته مدل دیگر این خودرو که دارای ۲ ایربگ است ۵۹میلیون تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود.
سوناتای کمیاب
از دیگر محصولات هیوندای، مدل سوناتای این شرکت کره‌ای است که متقاضیان نسبتا زیادی را هم دارا است. به نحوی که صفر کیلومتر آن در بازار داخلی کمیاب است. این خودرو هم‌اکنون در صورت موجود بودن در بازار، ۴۴میلیون تومان قیمت دارد. هیوندای ورنا نیز که به لحاظ بهای نسبتا مناسب مشتریان زیادی را برای خود دست‌وپا کرده است هم‌اکنون در بازار داخل، با قیمت ۱۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله می‌شود.
تویوتا
در میان محصولات وارداتی تویوتا به ایران، مدل کمری GL آن حضوری پررنگ را در خیابان‌های کشور تجربه می‌کند. این محصول که به گفته کارشناسان در سطح کیفی بالایی قرار دارد، هم‌اکنون با بهایی برابر با ۴۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بازار داخل به فروش می‌رسد.
دیگر مدل وارداتی این خودرو مدل کرولای آن است که بهایش در بازار داخل معادل 39میلیون تومان بوده و نسبتا محبوب‌ نیز به شمار می‌رود.
مگان، ۳۶میلیون یا ۲۸میلیون
خودروی مگان از محصولات شرکت رنو که به تازگی خط تولید آن در پارس‌خودرو نیز افتتاح شد، جزو خودروهای وارداتی پرتقاضا به حساب می‌آید.
نکته حائز اهمیت در مورد مگان، اینکه هم‌اکنون در بازار داخل بهای مدل اتوماتیک آن ۳۶میلیون تومان بوده و مدل دنده‌ای‌اش با قیمت ۳۰میلیون تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مسوولان پارس‌خودرو نرخ ۲۶ الی ۲۸میلیون تومان را برای مگان تولیدی در این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند.