خبرگزاری فارس- وزیر صنایع و معادن گفت: در‌حال‌حاضر جمهوری اسلامی ایران به ۳۹ کشور دنیا خودرو و قطعات صادر می‌کند. علی اکبر محرابیان با اشاره به این مطلب اظهار داشت: کشورمان در زمینه خودرو و تولید قطعات آن دارای کیفیت مناسبی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته خودروسازانی داشته‌ایم که محصولات آنها از نظر قیمت فروش نسبت به گذشته تغییر نکرده اما به دلیل اصلاح ساختار تولید، تغییر در روش فروش و به سودهای زیادی ناشی از این تغییرات رسیده‌اند.

محرابیان همچنین با اعلام خبر تولید تجاری موتور ملی در کشور گفت: موتور ملی در فجر سال ۸۵ به مرحله تولید آزمایشی و در فجر سال ۸۶ به تولید تجاری رسیده است که در۴ تیپ تولید خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن درباره وضعیت خودرو با طراحی ملی گفت: در نیمه دوم سال‌جاری در صنایع خودروسازی خودرو با طراحی کاملا ملی به بازار خواهد آمد. محرابیان با رد شایعه ادغام دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو گفت: ادغام این دو شرکت منتفی است، زیرا این موضوع در مجمع عمومی و هیات‌مدیره این دو شرکت مطرح نشده و آنها تصمیمی برای ادغام نگرفته اند زیرا هر طرح کارشناسی باید در هیات‌مدیره و مجمع مطرح شود.