کاهش نسبی قیمت خودرو در بازار

ایسنا- بازار خودرو در این هفته نسبت به هفته قبل با نوسان و کاهش نسبی در قیمت‌ها همراه بود. عکس: حمید جانی‌پور

در حالی که هفته گذشته پژو۴۰۵ و ۲۰۶ به طور کاذب گران شده بودند، این هفته قیمت آنها کمی تعدیل شد. البته افزایش قیمت خودرو در هفته‌های پایانی هر سال به دلیل افزایش تقاضا برای سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد.

پراید همچنان ۸‌میلیون تومان

این هفته پراید بنزینی ۸‌میلیون تومان و نوع گازسوز این خودرو با کاهش ۱۰۰‌هزار تومانی به هشت‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان رسید.

کاهش قیمت پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶

همچنین قیمت پژو ۴۰۵ بنزین سوز با ۱۰۰‌هزار تومان کاهش به ۱۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان رسید. نوع گازسوز این خودرو نیز با ۲۰۰‌هزار تومان کاهش ۱۴‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد.

این هفته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمتی معادل ۱۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان و تیپ ۶ آن نیز ۱۹‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان در بازار تهران به فروش رفت. مدل V۹ پژو۲۰۶ اس.دی نیز بدون تغییر قیمت ۱۹‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان به فروش رفت.

افزایش قیمت پرشیا

در حالی که هفته گذشته قیمت پژو پارس ۵/۱۷‌میلیون تومان بود، این هفته این خودرو با قیمتی معادل ۱۷‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان به فروش رفت. مدل سفارشی آن نیز حدود ۱۸‌میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان و مدل ELX این خودرو نیز با توجه به این‌که در بازار نیز کمیاب شده، حدود ۲۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به فروش رفت.

رکورد سال زانتیا

این هفته قیمت زانتیا به بالاترین سطح در سال‌جاری رسید و حدود ۲۹میلیون تومان به فروش رفت. ریو نیز بدون افزایش قیمت حدود ۱۳‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد.

کاهش قیمت سمند گازسوز

در این هفته سمند بنزین‌سوز حدود ۱۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان به فروش رفت. نوع گازسوز این خودرو نیز با کاهش قیمت به ۱۴‌میلیون تومان رسید.

افزایش قیمت روآ

قیمت پژو روآ بنزین‌سوز نیز این هفته با ۱۰۰‌هزار تومان افزایش به ۸‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان رسید. نوع گازسوز این خودرو نیز ۹‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان به فروش رفت.

تندر ۹۰

در هفته پایانی سال تندر۹۰ در مدل E۰ در دو مدل کولردار و بی کولربین ۵/۱۰ تا ۱۱میلیون تومان به فروش رفت. مدل E۱ این خودرو نیز در سه مدل مختلف از ۱۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان تا ۱۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان به فروش رسید. همچنین مدل E۲ این خودرو بین ۱۲‌میلیون و ۸۰۰ تا ۱۴‌میلیون تومان با توجه به امکانات مختلف و ترمز ABS به فروش رفت.