گروه خودرو - استاندارد یورو ۳ برای خودروهای وارداتی از سال آینده اجباری می‌شود. به گزارش خبرنگار ما اوایل سال ۸۰ سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت صنایع و معادن و موسسه استاندارد با تشکیل کمیته‌ای مشترک و طی برنامه‌ای بلند مدت استانداردهایی را که شرکت‌های خودروساز باید در سال‌های آتی به آن دست یابد را تعیین کردند. براساس این برنامه شرکت‌های خودروساز ملزم بودند تا سال ۸۸ محصولات خود را براساس استاندارد یورو ۲ تولید و پس از آن نیز مقید به اجرای استاندارد یورو ۳ برای محصولات خود شدند.

همچنین از سال ۱۳۹۰ نیز شرکت‌های مذکور موظف به اجرای استاندارد یورو ۴ خواهند بود.

این برنامه در حالی برای خودروهای داخلی مصوب شد که برای خودروهای وارداتی استانداردهای سخت‌تری پیش‌بینی شده است. به گفته داوود میرخانی رشتی، رییس سابق انجمن خودروسازان استاندارد یورو ۳ برای خودروهای وارداتی از ابتدای سال ۸۷ الزامی خواهد شد. وی معتقد است به دلیل این که خودروهای وارداتی براساس استانداردهای اروپایی تولید می‌شوند و تعداد آنها نیز در کشور محدود است امکان استفاده از بنزین سوپر برای این تعداد خودرو در کشور وجود دارد.

اما برای تمامی خودروهای داخلی استفاده از سوخت سوپر وجود ندارد. به همین دلیل برای این خودروها یک سال زودتر از خودروهای داخلی استاندارد یورو ۳ در نظر گرفته شده است.