گروه خودرو- سال آینده مسوولیت تامین قطعات داخلی تندر- ۹۰ برعهده خودروسازان داخلی قرار خواهد گرفت.

محمدحسین فقیه، معاون مدیرعامل ایران خودرودر پروژه تندر-۹۰ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طی رایزنی‌هایی که با مسوولان رنوپارس انجام دادیم، قرار شد اقدامات لازم برای واگذاری مسوولیت تامین قطعات داخلی تندر-۹۰ برعهده خودروسازان قرار گیرد که اگر اتفاق خاصی نیفتد بنده به سرانجام رسیدن این رایزنی‌ها بسیار خوش‌بین هستم. وی افزود: متاسفانه به علت آنکه شرکت رنو با فرهنگ صنعتی ما آشنا نبود، این مساله مشکلات فراوانی را بر سر راه تولید تندر-۹۰ به وجود آورد که به اعتقاد بنده با واگذاری مسوولیت تامین قطعات داخلی این خودرو به خودروسازان، مشکلات تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

اما اظهارات فقیه در حالی است که به گفته رییس انجمن قطعه‌سازان کشور، هم‌اکنون مشکلی از لحاظ تامین قطعات تولید داخل وجود نداشته و تولیدات قطعه‌سازان داخلی در این زمینه در انبار انباشته شده است.

فقیه در این زمینه نیز تاکید کرد: اصلا این‌گونه نیست که قطعات تولید داخل تمام و کمال در انبارها انباشته شده و مشکلی در تامین آنها وجود نداشته باشد، هم‌اکنون تمامی مشکلات ما در زمینه تولید تندر-۹۰ به همان قطعات داخلی برمی‌گردد که رییس انجمن قطعه‌سازان به انباشته شدن آنها در انبار اشاره کرده است. وی ادامه داد: بخشی از تامین قطعات تندر-۹۰ به شرکت رنوپارس مربوط است که به صورت CKD وارد شده و در اختیار ما قرار می‌گیرد. در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی نداریم، چرا که رنوپارس به موقع قطعات CKD را به ما تحویل داده است.

معاون تندر-۹۰ با اشاره به اینکه مسائل مالی نیز بخشی از مشکلات پیش‌روی ما در زمینه تولید تندر-۹۰ به حساب می‌آید، گفت: با تمام اینها ایران خودرو تا پایان سال‌جاری ۱۳هزار دستگاه از این خودرو را به متقاضیان خود تحویل خواهد داد.