خبرگزاری موج- رییس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: استفاده از وسایل شخصی نباید ارزان و امکان استفاده از آن برای تمام شهروندان امکان پذیر باشد.

سرهنگ سید هادی هاشمی با بیان این مطلب یادآور شد: به دلیل محدود بودن ظرفیت معابر در تهران، ترافیک این شهر رو به فزونی است. وی با اشاره به افزایش روزافزون وسایل نقلیه در تهران تصریح کرد: در دنیا که در یک خیابان با عرض ۷ متر و ۳۰ سانت به ازای هر کیلومتر و هر دقیقه ۸ دستگاه خودرو جابه‌جا می‌شود، اما در تهران در همین شرایط ۸۰ خودرو رفت و آمد می‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: هم‌اکنون ۵ برابر بیشتر از ظرفیت اشباع خیابان‌های تهران زیر بار ترافیک است. وی با اشاره به اینکه تهران خودروی اضافی ندارد یادآور شد: هم‌اکنون در تهران به ازای هر ۱۰ نفر ۳/۱ نفر دارای مالکیت خودرو هستند؛ اما به دلیل عدم مدیریت ترافیک در شهر، خیابان‌های تهران از ترافیک بالا رنج می‌برد. هاشمی وجود حمل‌ونقل کارآمد و پویا را ضروری خواند و گفت: حمل‌و‌نقل عمومی تهران که در حال حاضر استفاده می‌شود باید ۱۰۰ برابر شود و در مقابل استفاده از وسیله نقلیه شخصی هم باید ۱۰۰ برابر سخت‌تر شود.