اولین «سمند سنگال» استارت خورد

روابط عمومی ایران‌خودرو - اولین خودرو سمند تولیدی کارخانه سنیران اتو در شهر تی‌یس سنگال در پایان خط مونتاژ استارت خورد. اصغر حاجی شیرازی، مدیر پروژه سمند سنگال با اعلام این خبر افزود: اکنون سالن‌های مونتاژ نهایی پایگاه تولید سمند در سنگال آماده بهره‌برداری بوده و محصولات آن قابل عرضه به بازار این کشور و سایر کشورهای غرب آفریقا است.

وی ادامه داد: در فازهای بعدی، خطوط رنگ و بدنه‌سازی نیز در این کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید. شیرازی تصریح کرد: تجربیات ایران‌خودرو در زمینه احداث پایگاه‌های تولید در خارج از کشور به خصوص سوریه، در حد بالایی در پروژه سمند سنگال مورد بهره‌برداری قرار گرفته که علاوه بر مزیت‌های تکنولوژیکی، صرفه‌جویی بالایی را در پروژه به همراه داشته است.

ایران‌خودرو اعلام کرده پایگاه تولید سمند در سنگال به عنوان ششمین پایگاه فرامرزی این گروه صنعتی، همزمان با برپایی اجلاس سران کشورهای اسلامی در داکار پایتخت سنگال افتتاح می‌شود.

ظرفیت خط تولید سمند در سنگال ۱۰هزار دستگاه در سال است که با سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو، دولت سنگال و بخش‌خصوصی این کشور ایجاد شده و ظرفیت این کارخانه قابل افزایش تا ۳۰هزار دستگاه در سال است.