خبرگزاری فارس- رییس هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: مشکل اصلی رنو پارس در تولید تندر -۹۰ تامین مالی است که باید توسط شرکت‌های خودرو‌ساز صورت می‌گرفته است. محمدباقر رجال در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان از ۸۰‌هزار دستگاه خودرو تعهد شده کمتر از ۲۰هزار دستگاه را تا کنون واگذار کرده‌اند، اظهار داشت: تامین و تدارک قطعات تندر-۹۰ به طور کامل با شرکت رنو پارس است و این شرکت ایرانی- فرانسوی باید قطعاتی که وارداتی بوده و آن بخش که در داخل تولید می‌شود را به طول کامل تامین کرده و به صورت یک بسته کامل برای قرار گرفتن در خط تولید در اختیار خودروسازان قرار دهد.

رجال ادامه داد: رنو‌پارس مدعی است منابع مالی لازم را برای تامین قطعات دریافت نکرده است. این شرکت اوایل سال نیز برای وارد کردن قطعات خارجی تندر-۹۰ با چنین مشکلی مواجه بود که آن مساله حل شد و رنو پارس ادعا می‌کند در‌حال‌حاضر به اندازه کافی واردات این دسته از قطعات را انجام داده و هم‌اکنون در انبارهای آن به حد کافی این قطعات موجود هستند.

رییس هیات‌مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: در‌عین‌حال بر‌اساس قرارداد رنو پارس با قطعه‌سازان داخلی، این شرکت باید پرداخت‌هایی را برای تامین مواد‌اولیه به قطعه‌سازان داشته باشد تا آنها قطعه را تولید و تحویل دهند.

رجال در پاسخ به این پرسش که منابع مورد‌نیاز رنو‌پارس باید توسط چه کسانی تامین شود، یادآور شد: رنو پارس معتقد است بر اساس قرارداد این منابع باید توسط خودروسازان تامین می‌شد؛ اما تامین نشده تا بتواند قطعات مورد‌نیازش را تحویل بگیرد. وی تصریح کرد: خودروسازان مدعی هستند سهم خود در تامین منابع را پرداخت کرده‌اند و رنو‌پارس نیز مدعی است، پولی دریافت نکرده است.

رجال همچنین از برگزاری نشست مدیران رنو پارس با مسوولان وزارت صنایع در هفته گذشته در محل وزارت صنایع و معادن خبر داد و گفت: اصل مشکل رنو پارس مسائل مالی است. جلسه وزارت صنایع به خواست رنو پارس و برای طرح مشکلات این شرکت برگزار شد و خودروسازان در آن حضور نداشتند.