گروه خودرو- یکشنبه گذشته رمضان‌پور معاون امور تولیدی و کشاورزی سازمان بازرسی کل کشور طی نشستی با مسوولان شرکت ایران‌خودرو، از آنها خواست که به وضعیت نابسامان پیش فروش و همچنین تاخیر غیرمتعارف تحویل خودرو پایان دهند. هر چند این جلسه در راستای نشست‌های ادواری سازمان بازرسی کل کشور با بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفته، اما گزارش ارائه شده از سوی سازمان مذکور که بر اساس شکایات مشتریان ایران‌خودرو شکل گرفته، بار دیگر شرکت ایران‌خودرو را متهم به عدم پاسخگویی صریح به انتظارات مردم کرده است. رمضان‌پور معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه شرکت ایران‌خودرو را به عدم نظارت صحیح بر نمایندگی‌ها متهم کرده و بر این نکته تاکید داشته که به علت عدم نظارت صحیح و مرتب ایران‌خودرو مشتریان و خریداران با بی‌توجهی و بی‌مهری برخی نمایندگی‌ها روبه‌رو شده و به اشکال مختلف ضمن استفاده غیرقانونی از گارانتی صاحبان خودرو به وظایف شرعی و قانونی خود عمل نکرده و موجبات نارضایتی و عدم اعتماد مشتریان را فراهم ‌آورده‌اند. اما ایراد به موارد فنی خودروهای تولیدی نیز یکی دیگر از اشکالات سازمان بازرسی بوده چرا که معاون امور تولیدی سازمان بازرسی تاکید کرد که متاسفانه هنوز برخی ایرادهای فنی و مهم در خودروهای تولیدی این شرکت مرتفع نشده و کماکان مشکلات مربوط به سرویس‌دهی خدمات پس از فروش وجود دارد.

رمضان‌پور به شکایات متعدد خریداران و گله‌مندی از وضعیت نابسامان پیش فروش خودروها و تاخیر غیرمتعارف تحویل خودرو نیز اشاره و گفته است: گاهی مشاهده می‌شود که قیمت وسیله نقلیه توسط مشتری پرداخت شده و در حساب ایران‌خودرو قرار دارد، لیکن وسیله خریداری شده تحویل نگردیده و خسارات وارده هم به اشکال مختلف منتفی می‌شود.

پایین آمدن کیفیت برخی محصولات ایران خودرو و ضرورت بازنگری در رفع آن از طریق افزایش ایمنی رانندگان و سرنشینان خودرو، ضرورت رعایت انضباط و مقررات مالی و نیز عدم اعمال سلیقه‌های شخصی در هزینه‌های ایجاد شده توسط مدیران مالی ایران‌خودرو از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بوده است.

در این جلسه که منوچهر منطقی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز حضور داشته، مواردی نیز به دفاع از عملکرد این شرکت‌ مطرح شده است، به طوری که منطقی تعدد مراجع نظارتی و پاسخگویی به همه آنها را موجب صرف وقت و توان زیاد خوانده و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شده است.