ایسنا- قیمت خودرو در هفته اخیر به بالاترین سطح در طول سال ۸۶ رسید که البته این بار دیگر توجیه‌هایی مانند «افزایش در چند مدل خاص» قابل پذیرش نیست. پراید بنزین‌سوز این هفته حدود ۸‌‌‌میلیون تومان در بازار تهران معامله شد. البته موارد نادری هم یافت می‌شد که این خودرو به قیمت حدود هفت‌‌‌میلیون و ۸۵۰ تا ۹۰۰‌‌هزار تومان نیز خرید و فروش شود. این در حالی است که مدیر فروش شرکت سایپا با بیان این که فروش نقدی این شرکت همچنان ادامه دارد، از اختلاف قیمت بین کارخانه و کف بازار پراید متعجب است.

نوع گازسوز این خودرو نیز حدود ۸.۵ تا هشت‌‌ ‌میلیون و ۶۰۰‌‌هزار تومان در بازار تهران خرید و فروش شد.

همچنین در هفته‌های اخیر پژو ۴۰۵ افزایش قیمت پلکانی داشت، اما این هفته نوع بنزین سوز این خودرو با افزایش ۹۰۰‌‌هزار تومانی به ۱۳‌‌‌میلیون و ۹۰۰‌‌هزار تومان و نوع گازسوز آن نیز با افزایش ۲۰۰‌‌هزار تومانی به ۱۴‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان رسید.

از سوی دیگر سمند نیز از این افزایش قیمت‌ها بی نصیب نماند و در حالی که در چند ماه اخیر افزایش چندانی در قیمت آن دیده نمی‌شد، طی این هفته نوع بنزین سوز و گازسوز این خودرو با افزایش ۳۰۰‌‌هزار تومانی به ترتیب ۱۳ و ۱۴‌‌‌میلیون تومان به فروش رسید.

سمند LX نیز ۱۵‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان و نوع دوگانه‌سوز آن حدود ۱۶‌‌‌میلیون تومان در بازار تهران به فروش رفت.

سمند سورن نیز این هفته حدود ۱۸‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد؛ در حالی که هفته گذشته پژو پارس معمولی ۱۷‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان به فروش می‌رفت، این هفته قیمت این خودرو به ۱۷‌‌‌میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰‌‌هزار تومان رسید و نوع دوگانه سوز آن نیز ۱۷‌‌‌میلیون و ۹۰۰‌‌هزار تومان به فروش رفت. از قیمت نوع ELX این خودرو نیز بهتر است سوال نکنید، چون پیدا نمی‌شود! در این آشفته بازار قیمت‌ها، ریو تقریبا بدون افزایش چندانی در قیمت همان ۱۲‌‌‌میلیون و ۸۵۰ تا ۹۰۰‌‌هزار تومان به فروش رفت. پژو روآ بنزینی نیز حدود ۸‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان و نوع گازسوز آن ۹‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان به فروش رفتند.، اما نکته جالب در مورد قیمت این خودرو این که برای سایر خودروها اختلاف قیمت نوع بنزین‌سوز و گازسوز آنها به کمتر از یک‌‌‌‌میلیون تومان رسیده، اما روآ این اختلاف خود را حفظ کرده است. همچنین این هفته قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به مرز ۱۴‌‌‌میلیون تومان نزدیک شد و این در حالی است که هفته گذشته حدود ۱۳‌‌‌میلیون و ۴۵۰‌‌هزار تومان به فروش می رفت.

تیپ ۶ این خودرو نیز بالای ۱۹‌‌‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

مدل V۲۰ این خودرو نیز حدود ۱۴‌‌‌میلیون تومان و مدل V۹ آن حدود ۱۹‌‌‌میلیون و ۲۰۰‌‌هزار تومان فروخته شد.