گروه خودرو- قیمت خودروی سورن در بازار داخلی از ۱۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان پایین‌تر نخواهد آمد! علی‌اصغر سرائی‌‌نیا، مدیر فروش و بازاریابی ایران‌خودرو با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت:‌ طبق پیش‌بینی‌هایی که در مورد بازار خودرو طی سال آینده انجام داده‌ایم، سیر نزولی بهای سورن همچنان ادامه داشته و در اوایل سال ۸۷ به نرخ مطلوب ما یعنی ۱۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: اوایل ورود این خودرو به بازار به لحاظ تیراژ کم و عرضه محدود، قیمت‌های کاذبی برای خرید و فروش آن اعمال می‌شد که به تدریج با افزایش عرضه، بهای سورن سیر نزولی را در پیش گرفت.

اظهارات سرائی‌‌نیا، در حالی است که طبق وعده مسوولان ایران‌خودرو قرار بود، قیمت سورن تنها بین یک تا یک‌ونیم میلیون تومان از سمند LX بیشتر باشد. اما هم‌اکنون سه‌میلیون تومان اختلاف بها بین این دو محصول در بازار مشاهده می‌شود که با نگاهی به وضعیت فعلی عرضه سورن در بازار، کمی بعید است در آینده‌ای نزدیک بهای این خودرو پایین آمده و حالت تعادل به خود گیرد.

کما اینکه سرایی‌نیا نیز تصریح کرد: تیراژ تولید سورن طی مدت اخیر افزایش یافته، ولی میزان عرضه آن به بازار چندان بالا نرفته است. وی همچنین گفت: ایران‌خودرو برنامه ویژه‌ای برای صادرات برخی از محصولات خود مانند سورن و سریر دارد که این موضوع نیز می‌تواند اندکی عرضه و تقاضا در بازار داخل را تحت‌تاثیر قرار دهد. اما در هر صورت تمام سعی ما برقراری تعادل در این زمینه بوده که امیدواریم به واسطه صادرات محصولات ایران‌خودرو، مشتریان داخلی از جنبه خرید خودرو و همچنین قیمت تمام شده متضرر نشوند.