برنانیوز- مدیر پروژه سامانه هوشمند سوخت با اشاره به توزیع بخشی از کارت‌های سوخت گازوییل پیش از پایان سال جاری گفت: در کارت‌های هوشمند گازوییل قابلیت رمزگذاری نیز طراحی شده است.

«سید ناصر سجادی» با اشاره به ثبت نام ۴۰۰هزار نفر برای دریافت کارت گازوییل اظهار داشت: کارت متقاضیان به تدریج صادر خواهد شد. وی با این توضیح که مقدمات توزیع گازوییل از طریق کارت سوخت در مبادی عرضه در حال انجام است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات نصب و تجهیز پمپ بنزین‌ها به منظور عرضه گازوییل با کارت هوشمند در حال انجام است که با آماده شدن این جایگاه‌ها توزیع کارت نیز صورت خواهد گرفت.

مدیر پروژه سامانه هوشمند سوخت در پاسخ به این سوال که فروش آزاد بنزین از سوی وانت بارها و خودروهای عمومی چه میزان کاهش یافته است، اظهار داشت: فروش بنزین مازاد از سوی صاحبان وانت بار و تاکسی چندان قابل کنترل نیست؛ چرا که وقتی افراد با کارتی غیر از کارت سوخت خود در پمپ بنزین‌ها اقدام به دریافت سوخت می‌کنند این امر قابل تمییز نیست.

وی در عین حال گفت: با این وجود پس از قابلیت رمزگذاری در کارت‌های هوشمند سوخت، انگیزه سرقت کارت بسیار کاهش یافته است. مدیر پروژه سامانه هوشمند سوخت با اشاره به استقبال مناسب از رمزگذاری کارت‌های هوشمند سوخت، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲میلیون نفر از صاحبان خودرو در سراسر کشور کارت‌های سوخت خود را رمزدار کرده‌اند که این آمار مناسبی است.

وی خبر داد: برای کارت‌های هوشمند گازوییل از قبل قابلیت رمزگذاری طراحی شده است.

سجادی در ادامه از طراحی کارتی تحت عنوان «انرژی» اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: هم اکنون کارت سوخت به منظور عرضه بنزین و گازوییل برنامه‌ریزی شده است و برای سایر حامل‌های انرژی برنامه‌ای ‌وجود ندارد.