شرکت ایران‌خودرو موفق شد در میان صدشرکت برتر صنعتی اقتصادی کشور مان مقام اول را در زمینه فروش محصولات به‌دست آورد.

شرکت ایران‌خودرو این رتبه را در جریان گردهمایی که برای ارزیابی از موفقیت های صد شرکت برتر اقتصادی و صنعتی در زمینه فروش و سودآوری در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد کسب کرد.دراین گردهمایی براساس ارزیابی های به عمل آمده، شرکت ایران‌خودرو با ۶/۷۳۹۱۴‌میلیارد ریال فروش در سال ۸۵ موفق شد مقام نخست را در میان صد شرکت برتر کشورمان به دست آورد. سازمان توسعه معادن ایران (ایمیدرو) و سایپا در رده‌های دوم و سوم پس از شرکت ایران‌خودرو قرار گرفتند.

شرکت مدیریت صنعتی ایران برای دهمین سال متوالی صد شرکت برتر صنعتی و اقتصادی را در زمینه‌های مختلف به لحاظ سودآوری، فروش، صادرات و بازده دارایی‌ها معرفی می کند و ایران‌خودرو در این مرحله موفق شد مقام اول را در خصوص بالاترین رتبه فروش کسب کند.همچنین شرکت‌های ساپکو، خودرو دیزل و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران‌خودرو به ترتیب رتبه ششم، بیست و دوم و سی‌ویکم را درمیان این شرکت‌ها به لحاظ میزان فروش به دست آوردند. این در حالی است که نام شرکت‌های ایران‌خودرو خراسان، ایساکو، ایپاکو، تام، نیرو محرکه و شرکت مهندسی خدمات صنعتی که در زمره شرکت‌های تحت پوشش گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار دارند در میان صد شرکت برتر به چشم می‌خورند.در این گردهمایی شرکت‌های ایپاکو و ایساکو از شرکت‌های تحت پوشش گروه صنعتی ایران‌خودرو مقام‌های اول و دوم شرکت‌های برتر را به لحاظ سود خالص به خالص و جریان وجه نقد ناشی از عملیات را کسب کردند.منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در همین زمینه گفت: ۵/۵درصد تولید ناخالص داخلی نتیجه فعالیت ایران‌خودرو در اقتصاد ملی است.وی افزود: این عدد در سال ۸۴ چهاردرصد بوده و با توجه به رشد فعالیت ایران‌خودرو، سهم این گروه صنعتی در تولید ناخالص ملی در سال‌جاری پنج‌ونیم درصد برآورد می‌شود. وی افزود: این میزان نشان‌دهنده قابلیت این شرکت برای ورود به بازار جهانی است.منطقی اظهار امیدواری کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو با توسعه قابلیت‌ها، سهم خود در تولید ناخالص داخلی را حفظ کند و آن را ارتقا دهد.

وی درخصوص انتخاب ایران‌خودرو به عنوان شرکت برتر در بین صد شرکت بزرگ تجاری ایران از نظر میزان فروش افزود: میزان فروش نشان‌دهنده فعالیت اقتصادی یا مالی یک شرکت است و ایران‌خودرو در سال‌های اخیر همواره یا در رتبه اول قرار داشته یا رتبه دوم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: شرکت‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرند سالانه باید ۲۰درصد رشد فروش داشته باشند و این کار نه تنها بسیار دشوار است، بلکه برای تحقق این امر تنها بسنده کردن به بازار داخل کافی نیست.وی میزان فروش ایران‌خودرو در سال ۸۵ را نزدیک به هفت‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان عنوان کرد که ۱۵۰۰میلیارد تومان برابر با ۲۰درصد از این میزان سهم صادرات بوده است. مدیرعامل افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۱۳۹۰ میزان فروش داخلی و صادرات گروه صنعتی ایران‌خودرو برابر خواهد شد.

وی یادآور شد: در ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها شاخص‌های گوناگونی در نظر گرفته می‌شوند که میزان فروش، میزان صادرات و رشد سود به ترتیب حائز اهمیت به شمار می‌روند.

مدیرعامل ایران‌خودرو از عرضه مدل‌های متنوع خودرو در سال ۸۷ خبر داد و گفت: در خدمات پس از فروش خود را شرمنده مشتریان احساس می‌کنیم، ولی عزم را جزم کرده‌ایم که این مشکل را برای همیشه حل کنیم.