معاونت برنامه‌ریزی و آموزش شهر شیراز گفت: هم‌اکنون در چند منطقه شیراز که از مناطق بزرگ و محسوب می‌شوند و چند بزرگراه شلوغ شهری دوربین‌های مدار بسته کنترل ترافیک کار گذاشته شده که تمام تخلفات را ثبت کرده و به آنها رسیدگی می‌شود.

کشکولی گفت: برنامه‌ای که ما برای ایام تعطیل ۸۷ در نظر داریم به صورت افزایش کادر فعالیتی و نظارت کامل بر عبور و مرور ماشین‌ها و گذاشتن سیستم‌های هوشمند در مسیرهای پر رفت وآمد است. کشکولی افزود: در نظر داریم سیستمی‌را در بخش اتوبوسرانی راه‌اندازی کنیم تا به این طریق سنجش میزان پول برای سوارشدن در اتوبوس محاسبه شود.

وی گفت :طرحی نیز به عنوان کارت پول درحال اجرا است که هنگام سوار شدن این کارت پول را در دستگاه کشیده و از طریق این دستگاه می‌توان مبلغ را به دستگاه واریز و از اتوبوس موردنظر استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد:سیستم‌های دیگری که در سال بعد در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها راه‌اندازی خواهد شد سیستم‌های سرعت سنج وGPSاست.

به وسیله این سیستم، کوتاهی‌هایی که از طرف رانندگان هنگام سرویس دهی صورت می‌گیرد درج شده و ماموران راهنمایی و رانندگی با دردست داشتن این اطلاعات می‌توانند متخلفان را شناسایی کرده و به تخلفات آنها رسیدگی کنند.

کشکولی در پایان خاطر نشان کرد: سیستم GPSنیز در سال آینده به صورت گسترده در تاکسی‌ها راه‌اندازی خواهد شد.