روابط عمومی ایران‌خودرو- راه‌اندازی خط تولید خودروهای ایرانی در خارج از مرزها گامی در جهت جهش صادرات غیرنفتی کشور است.

سیدحسین هاشمی، رییس‌کمیسیون صنایع و معادن با بیان مطلب فوق افزود: سعی ما انتقال تکنولوژی به کشورهای دیگر خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه تولید سمند در سوریه روابط اقتصادی بین دو کشور گسترش بیشتری یابد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش گسترده متخصصان ایرانی برای صدور نشان ملی سمند به فراسوی مرزها منجر به حضور در بازارهای جهانی شده است.

هاشمی اظهار داشت: گروه صنعتی ایران‌خودرو در توسعه صادرات که یکی از شعارهای کلیدی دولت نهم در بخش صنعت است، موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: مسیر توسعه صادرات و حضور موفق در بازارهای جهانی از برند ملی می‌گذرد.

نماینده مردم میانه ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن از سرمایه‌گذاری خودروسازان ایرانی در راه‌اندازی خط تولید محصول در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

هاشمی افزود: ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با راه‌اندازی خط تولید سمند در خارج از کشور برنامه‌های خوبی را تدارک دیده که امیدواریم این شرکت در زمینه صادرات و نیز افتتاح خط تولید خودرو بتواند زمینه‌ساز رونق هرچه بیشتر این صنعت باشد.

هاشمی در پایان خاطرنشان ساخت: صنعت خودرو ایران دارای نیروهای انسانی توانمند و صاحب دانشی است که توان طراحی، ساخت، مهندسی محصول و مدیریت فناوری نوین را دارند.