مجلس مخالف واردات خودرو است

روابط عمومی ایران‌خودرو- توانمندی‌های صنعت خودروسازی داخلی به مرحله‌ای رسیده است که کشور نیازی به واردات خودرو ندارد و مجلس شورای اسلامی براساس یک سیاست اصولی مخالف واردات بی‌رویه خودرو است تا زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه شرکت‌های داخلی بیشتر فراهم شود. هاشمی ریسه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید بسترهای تازه برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی داخلی را فراهم کرد به‌خصوص آنکه این شرکت‌ها دارای قابلیت‌های بسیار خوبی درخصوص طراحی و تولید قطعات انواع خودرو هستند.

وی تاکیدکرد: در شرایط کنونی که صنعت خودروسازی ایران به مرحله جهانی شدن رسیده است، ضرورتی ندارد که اقدام به واردات بی‌رویه خودرو شود، زیرا این امر موجب می‌شود تا صنایع قطعه‌سازی نوپا و خوردسازی کشورمان با مشکلات متعددی مواجه شوند.

هاشمی ریسه گفت: ایران‌خودرو از جمله شرکت‌هایی است که با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های موفق به تولید طیف متنوعی از خودرو شده و جا دارد با حمایت از این گونه شرکت‌ها، راه برای حضور صنعت خودروسازی ایران در بازارهای جهانی هموارتر شود.

این نماینده مجلس با اشاره به حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی گفت: این حمایت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر این صنعت به‌خصوص در زمینه اشتغالزایی شود.