گروه خودرو- همه‌ساله طی یکی دو ماه پایانی سال و با نزدیک‌شدن به تعطیلات نوروزی، قیمت خودروهای تولید داخل، روند صعودی را طی کرده و افزایش می‌یابد. دلیل این موضع را نیز می‌توان افزایش تقاضای خرید خودرو و عرضه کم خودروهای تولید داخل به بازار عنوان کرد. این در حالی است که معمولا خودروسازان داخلی کنترل چندانی روی این مساله نداشته و برنامه‌ریزی برای ممانعت از روند صعودی افزایش قیمت خودرو طی ماه‌های مذکور نمی‌کنند. هرچند که منوچهر‌منطقی مدیرعامل ایران‌خودرو طی گفت‌و گو با خبرنگار ما، از کنترل قیمت محصولات شرکت متبوعش سخن به میان آورد اما تجربه سال‌های گذشته در این زمینه، موضوع دیگری را در ذهن مشتریان تداعی می‌کند و آن، اینکه چنین اظهار نظرها و پیش‌بینی‌هایی از جانب مسوولان شرکت‌های خودروساز بیشتر به یک وعده بی‌پشتوانه شبیه است تا، قول و قراری قطعی میان خودروساز و مشتری!

مدیرعامل ایران‌خودرو در این زمینه گفت: ما به عنوان یک خودروساز تنها می‌توانیم عرضه محصولات تولیدی خود را به بازار بیشتر کرده و بدین وسیله قیمت‌ها را کنترل کنیم.

این گفته منطقی در حالی است که برخی محصولات ایران‌خودرو مانند سورن و تندر-۹۰ دقیقا به دلیل عرضه کم به بازار، دچار مشکل شده و قیمت آنها بیش از حد انتظار افزایش یافته است. بهای سورن قرار بود هنگام عرضه به بازار، تنها ۵/۱میلیون تومان بیشتر از سمند LX باشد ولی در عمل، قیمت آن به حدود ۱۸میلیون تومان یعنی ۵/۳میلیون بیش از LX رسید. به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو دلیل گرانی محصولی مانند سورن در بازار، دلالان و واسطه‌ها هستند که از شرایط موجود (عرضه کم و تقاضای زیاد) سوءاستفاده کرده و موجبات افزایش بهای خودروها را در بازار فراهم می‌آورند. منطقی در این زمینه نیز وعده داد با توجه به افزایش تیراژ تولید سورن، عرضه این خودرو نیز افزایش یافته و بهای آن تعدیل می‌یابد.