گروه خودرو- کلنگ احداث کارخانه تولید خودروی ارزان‌قیمت داخلی در حالی امروز با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در شهرستان بابل به زمین خواهد خورد که پیش‌بینی می‌شد خودروی ارزان قیمت چینی (چری S۲۱) اولین محصول تولیدی این کارخانه باشد. اما منوچهر منطقی مدیرعامل ایران‌خودرو در این مورد به خبرنگار ما گفت: کارخانه‌ای که کلنگ احداث آن امروز در بابل به زمین زده می‌شود، دارای یک خط تولید چندمنظوره و قابل انعطاف بوده که حداقل توانایی تولید دو محصول را در آن خواهیم داشت. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی فعلی ایران‌خودرو برای کارخانه مذکور جهت تولید دو نوع خودروی داخلی شکل گرفته است، افزود: هرچند پیش‌بینی‌های اولیه ایران‌خودرو در قالب تولید خودروی ارزان‌قیمت چینی، گنجانده شده بود ولی در حال حاضر، برنامه‌‌ای برای تولید این محصول در کارخانه بابل در دست اجرا نداریم.

به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو حتی فاز اول تولید خودروی S۲۱ چری که قرار بود چندی‌پیش در ایران‌خودروی خراسان آغاز شود، عملی نشده و هم‌اکنون تولید این محصول چینی بلا تکلیف است.

منطقی درباره سرنوشت چری در ایران تاکید کرد: قرارداد ایران‌خودرو و چری باید در بلندمدت مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که موضوعی چندمنظوره بوده و دارای ابعاد نسبتا زیادی است. وی ادامه داد: البته از آنجا که طبق برنامه باید مفاد قرارداد مذکور را پیش ببریم، کارخانه بابل را طوری طراحی کرده‌ایم که امکان تولید S۲۱چری هم در صورت رفع موانع، وجود داشته باشد.

اظهارات مدیرعامل ایران‌‌خودرو در حالی است که حدود یک ماه پیش وی از قطعی بودن اجرای قرارداد ایران‌خودرو و چری مبنی بر تولید خودروی ارزان‌قیمت چینی خبرداد و احداث کارخانه خودروسازی بابل را نیز در راستای همین هدف خواند بود، اما واکنش وزیر صنایع و معادن با تولید این محصول، برنامه‌های ایران‌خودرو را در این زمینه با چالشی جدی مواجه کرده است.