ایسنا - مراکز معاینه فنی از پذیرش و سرویس‌دهی به خودروهای پارس، سمند و پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ که برای اصلاح سیستم سوخت‌رسانی خود مراجعه نکرده و برچسب ایمنی دریافت نکرده‌اند، معذورند. سیدعلی جعفری، نماینده مدیرعامل ایران خودرو در پیگیری امور ویژه، ضمن بیان این مطلب افزود: تا روز گذشته حدود ۸۶‌درصد از صاحبان خودروهای فوق در طرح فراخوان‌ ایران‌خودرو برای اصلاح سیستم سوخت‌رسانی مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۱۴‌درصد باقی‌مانده برای این کار اقدامی نکرده‌اند، افزود: تعداد خودروهایی که هنوز در فراخوان شرکت نکرده‌اند به حدود دو‌هزار دستگاه می‌رسد.

البته در این میان ۱۰‌درصد افراد شناسایی شده‌، ولی هنوز مراجعه نکرده‌اند و از چهار ‌درصد بقیه نیز به دلیل تغییر آدرس و واگذاری مالکیت خودرو اطلاعی در دست نداریم.

جعفری با تاکید بر اینکه با مراجعه صاحبان خودروهای سمند، پارس و پژو ۴۰۵ حدود ۲۰۰‌هزار تومان تجهیزات رایگان روی خودرو آنان نصب می‌کنیم، افزود: از ابتدای سال ۸۵ تاکنون دیگر گزارشی از آتش‌سوزی پژو ۴۰۵ به دلیل نقص سیستم سوخت‌رسانی نداشتیم.

باید توجه داشت که این فراخوان فقط مربوط به ایران خودرو نیست، بلکه سال ۲۰۰۶ حدود ۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار دستگاه خودرو بابت اشکال در سیستم سوخت‌رسانی توسط خودروسازان بزرگ دنیا فراخوان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۹۰ نمایندگی ایران خودرو از ساعت ۷ تا ۲۴ پذیرش خودروهای یاد شده صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تاکنون برای فراخوان این خودروها حدود ۳۵میلیون پیامک به مردم ارسال کرده‌ایم.

حتی برای این فراخوان ۱۷ راهکار در نظر گرفتیم و ۲۰۰ منشی برای پاسخگویی به تلفن‌ها جذب کردیم؛ ضمن اینکه طی یک قرارداد ۴۰۰‌میلیون تومانی، با پست حدود ۳۲۰ نامه را به منازل مردم ارسال کردیم. به گفته جعفری مردم می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ با شماره تلفن ۰۹۶۴۴ تماس گرفته و برای اصلاح سیستم سوخت‌رسانی خودروی خود پذیرش بگیرند.