گروه خودرو- خودروسازان کشور در ده ماه نخست امسال بیش از ۹۲۴هزار و ۵۹۳ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این آمار از رشد ۴درصدی حکایت دارد. این آمار تنها مربوط به دو خودروساز بزرگ یعنی ایران‌خودرو و سایپا و زیرمجموعه‌های این دو شرکت بوده و آمار تولید خودروسازان خصوصی در آن لحاظ نشده است.

براساس این آمار شرکت ایران‌خودرو در ۱۰ ماه نخست سال‌جاری در مجموع ۳۴۲هزار و ۸۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرده است که از میان خودروهای تولید شده در این شرکت پژو ۲۰۶ با آمار تولید ۶۳هزار و ۴۳۹ دستگاه رکورد دار تولید در این شرکت بوده است و پژو آردی گاز سوز و پژو ۴۰۵ در رده بعدی قرار گرفته‌اند.

اما کمترین میزان تولید در این شرکت به تندر - ۹۰ با رقم ۸هزار و ۲۱۸ دستگاه مربوط می‌شود.

از سوی دیگر شرکت سایپا در ۱۰ ماهه ابتدای سال‌جاری ۳۱۷هزار و ۳۳۵ دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرده است.

بخش عمده‌ای از تولیدات این شرکت به انواع پراید مربوط می‌شود که برخی از مدل‌های آن در شرکت پارس‌خودرو به تولید رسیده است.

در این شرکت نیز خودروی تندر - ۹۰ با تیراژ ۹هزار و ۹۰ دستگاه کمترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

البته در آمار ارائه شده اشاره‌ای به تولید دیگر محصولات سایپا و پارس‌خودرو مانند زانتیا، ماکسیما و مگان نشده است.

در زمینه تولید خودروهای عمومی نیز طی این مدت ۳هزار و ۲۰۵ دستگاه انواع اتوبوس، یک هزار و ۷۵۸ دستگاه ون، یک هزار و ۷۳۱ دستگاه مینی‌بوس تولید شده است و در گروه خودروهای تجاری نیز طی ده ماهه ابتدای سال‌جاری ۱۸هزار و ۳۱۸ دستگاه کامیون و ۱۲۹هزار و ۳۵۷ دستگاه وانت در کشور تولید شده است.