ایرنا- رییس اتومبیل کرایه (آژانس‌های) تهران گفت: خودروهای فاقد برچسب‌های تعیین شده از سوی اتحادیه آژانس‌های تهران متوقف می‌شوند. علیرضا دلاوری با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۹۵درصد برچسب‌های شطرنجی خودروهای آژانس‌های تهران الصاق شده و این خودروها بدون نصب این علائم مجاز به تردد در شهر تهران نیستند. وی خاطرنشان کرد: خودروهای تحت پوشش آژانس‌های دارای پروانه کسب، علاوه بر شطرنجی کردن خودرو باید کد آژانس، بغل نویسی در جلو و تابلو سقف مربوط به آژانس‌ها را نیز انجام دهند.

دلاوری گفت: همچنین برای دریافت کارت سوخت بیش از ۷۵هزار راننده به عنوان آژانس در تهران ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۴۵هزار کارت صادر و تحویل آنها شده است.

این مسوول صنفی با بیان اینکه از ۱۱هزار سهمیه طرح ترافیک آژانس‌های تهران تاکنون تنها ۱۰هزار مورد تحویل شده، اظهار داشت: وضعیت یک هزار طرح ترافیک دیگر هنوز مشخص نشده است. وی استفاده از برچسب‌های آهن ربایی را برای خودروهای آژانس‌ها ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: هر خودرویی که از برچسب‌های آهن ربایی استفاده کند درصورت شناسایی به مدت دو ماه متوقف خواهد شد.

وی میزان سهمیه بنزین تعیین شده (روزانه ۱۵لیتر) را نسبت به میزان فعالیت آژانس‌ها ناکافی دانست و گفت: این میزان بنزین تنها برای فعالیت یک نوبت کاری آژانس‌ها پاسخگو است. دلاوری تعرفه آژانس‌ها را ساعتی ۲۸هزار و ۸۰۰ریال ذکر کرد و افزود: نرخ ورودی آژانس‌ها هفت هزار ریال و برای هر دقیقه خدمات نیز ۲۸۰ریال دریافت می‌شود.

وی یادآور شد: این مبلغ از ۱۲شب تا شش صبح به میزان ۱۰درصد افزایش خواهد یافت و خارج از شهر تهران نیز قیمت‌ها به صورت توافقی تعیین خواهد شد.