روابط‌‌عمومی‌ایران‌خودرو- مجلس شورای اسلامی‌از هرگونه تلاش شرکت‌های خودروساز برای توسعه فعالیت در زمینه تولید خودروهای پایه گاز سوز حمایت و این روند را گام مهمی‌در بهینه سازی مصرف سوخت ارزیابی می‌کند.

سیدمصطفی سیدهاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌درحاشیه مراسم بهره برداری از خطوط تولید خودرو‌های پایه گاز سوز گفت: کمیسیون صنایع و معادن یکی از اولویت‌های کاری خود را فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای شرکت‌های خودروساز داخلی در تولید خودرو پایه گاز‌سوز قرار داده و ایران خودرو توانسته است در این مورد پیشقدم شود. وی تاکید کرد: ایران خودرو با این اقدام نشان داد که در راستای بهینه سازی مصرف سوخت اولویت خاصی را در برنامه‌های خود قرار داده و دولت باید در حمایت از چنین روندی جدی تر از گذشته امکانات مورد نیاز را در اختیار چنین شرکت‌هایی قرار دهد.

وی گفت: موضوع مهم در اجرای این پروژه اساسی این است که ایران خودرو به جای تولید خودروهای دوگانه سوز به سمت تولید خودرو‌های پایه گاز سوز می‌رود که مزیت‌های زیادی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: من امیدوارم مجلس شورای اسلامی‌با همکاری دولت بتواند بسترهای تازه ای را برای توسعه چنین فعالیت‌هایی فراهم کند و به طور مسلم دولت نیز از چنین اقداماتی قویا حمایت خواهد کرد.

‌هاشمی‌تاکید کرد: حضور وزیر صنایع و معادن در مراسم بهره برداری از چنین طرحی نشان می‌دهد که وزارتخانه مذکور نیز مجدانه در صدد اجرای زمینه‌هایی برای حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های خودروساز داخلی در تولید محصولات پایه گاز سوز است.

وی گفت: با طراحی و تولید موتور ملی پایه گاز سوز گام مهمی‌در اجرای سیاست‌های دولت و مجلس در خصوص استفاده از سوخت پاک برداشته شد.