ایسنا- تولید پیکان آردی و وانت پیکان از دستور کاری ایران خودرو خارج شده است.

منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران‌خودرو، با اشاره به این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر وانت پیکان و پژو آردی تولید نمی‌کنیم و تولید این محصولات را سال گذشته از دستور کاری خارج کردیم. این گفته در حالی است که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به تازگی اعلام کرده که از گروه ایران خودرو محصولات پژو آردی، وانت پیکان و وانت پیکان OHV دارای رتبه مصرف انرژی خارج از محدوده استاندارد معین شده (یورو۲ به اضافه ۵/۱۲درصد) هستند.

مدیرعامل ایران خودرو در حالی بحث از رده خارج کردن پژو آردی از خط تولید این شرکت را مطرح می‌کند که طبق آمار دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن، این گروه خودرو‌سازی در آذرماه هفت‌هزار و ۸۶۲ دستگاه پژو آردی و در مجموع ۹ماهه امسال ۷۶‌هزار و ۲۳۷ دستگاه از این خودرو به تولید رسانده است. همچنین این شرکت در آذرماه ۷‌هزار و ۸۴۳ دستگاه وانت پیکان بنزینی و گازسوز و در مجموع ۹ ماهه امسال ۶۷‌هزار و ۵۵۲ دستگاه از این خودرو تولید کرده است که با توجه به اظهارات منطقی به نظر می‌رسد آمار فوق به ترتیب مربوط به تولید پژو روآ و وانت باردو است.

منطقی همچنین درباره تولید موتور ملی پایه گازسوز و تفاوت قیمتی که برای این موتور نسبت به سایر تولیدات ایجاد می‌شود، گفت: تولیدات ما در دو فاز خواهد بود که فاز اول تولیدات محدود و فاز بعد تولیدات بالا است.

وی توضیح داد: البته برای موتور پایه گازسوز تغییر قیمت خواهیم داشت که آن را در کمیته قیمت‌گذاری وزارت صنایع و معادن مصوب می‌کنیم. و در بهمن ماه که قرار است محصولات خود را عرضه کنیم، آن را اعلام می‌کنیم ولی در تولید انبوه سعی می‌کنیم که پایه قیمتی آن به موتور پایه بنزینی نزدیک شود.