گروه خودرو- طی برنامه‌ای پنج ساله و پس از تصویب شورای عالی استاندارد، شرکت‌های خودروساز موظف به نصب ترمز ABS بر روی محصولات جدید خواهند شد. نظام‌الدین برزگری، معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در مرحله اول این طرح شرکت‌های خودروساز موظف به نصب سیستم ABS بر روی کلیه محصولات جدید خود خواهند شد و پس از آن محصولات قدیمی که قابلیت نصب ABS را داشته باشند در برنامه کاری شرکت‌های خودروساز قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که این برنامه پنج‌ساله می‌بایست در شورای عالی استاندارد به ریاست رییس‌جمهوری و دبیری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و با اعضای وزیر صنایع ومعادن، وزیر علوم، وزیر بهداشت و درمان، وزیر کار، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بازرگانی، وزیر مخابرات، دادستان کل کشور و سازمان محیط‌زیست به همراه دو کارشناس تشکیل ‌شود به تصویب برسد.

در جلسه این بار کمیته که هر سال یک بار تشکیل می‌شود، بحث اجبار‌سازی استفاده از ABS مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب آن و در صورت اجباری شدن این طرح نظارت بر اجرایی کردن آن به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی

واگذار می‌شود.

به اعتقاد برخی کارشناسان صنعت خودرو با اجرایی شدن این طرح شرکت‌های خودروساز قیمت خودرو را در حدود ۷۰۰هزار تومان افزایش خواهند داد.

برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که شرکت‌های خودروساز به واسطه سودی که از سایر محصولات خود به دست می‌آوردند، می‌توانند نصب ترمز ABS را بدون افزایش قیمت خودرو انجام دهند.