گروه خودرو- واگذاری چهار مرحله آخر خودروهای تندر-۹۰ به سال آینده موکول شد. یک منبع آگاه در شرکت پارس‌خودرو، روز گذشته ضمن بیان این مطلب اظهار داشت که تحویل تندر-۹۰ به ثبت‌نام‌کنندگانی که اسامی آنها در مراحل ۷، ۸، ۹ و ۱۰ قرار گرفته، به دلیل به وجود آمدن برخی مشکلات در تامین قطعات این خودرو به سال ۸۷ موکول خواهد شد.

این خبر روز گذشته در حالی از سوی این منبع آگاه اعلام شد که مهرداد بذرپاش، مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو در اولین نشست خبری خود در ابتدای دی‌ماه اظهار داشت که این شرکت برای اینکه بتواند وضعیت کلیه ثبت‌نام‌کنندگان تندر-۹۰ را مشخص کند، اقدام به اعلام اسامی کلیه اولویت‌ها خواهد کرد و پس از آن تعهدات را اجرایی می‌کنیم. حال وعده اعلام اسامی کلیه ثبت‌نام‌کنندگان از سوی مدیرعامل شرکت پارس خودرو صورت گرفته. این در شرایطی است که مشکلات به وجود آمده در تامین قطعات بار دیگر منجر به عدم تحقق وعده‌های این شرکت شده است.

به گفته این منبع مطلع در حال حاضر واگذاری تندر-۹۰ به ثبت‌نام‌کنندگان به کندی صورت می‌پذیرد که این امر موجب شده وعده این شرکت به متقاضیان تا پایان سال‌جاری محقق نشود.

اما مشکل در تاخیر تولید این خودرو موضوعی تکراری است، عدم تولید قطعات تندر-۹۰ از سوی برخی شرکت‌های قطعه‌ساز موجب شد که شرکت رنو پارس نتواند قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز را به موقع تامین کند که این امر تاخیر در تولید و تحویل این خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان را در پی داشت. مشکل تامین قطعات خودروی تندر-۹۰ در ابتدای امر به صورت موقت از سوی شرکت رنو پارس برطرف شد؛ اما این معضل ظاهرا تا پایان تعهدات دو شرکت خودروساز ادامه‌دار است.

به گفته این منبع آگاه در شرکت پارس‌خودرو، مشکل تولید قطعات تندر-۹۰ از سوی شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی مجددا آغاز شده است و در حال حاضر تامین قطعات این خودرو به کندی صورت می‌گیرد و تا زمانی که این مشکل از سوی شرکت رنو پارس برطرف نشود، تولید و تحویل این خودرو با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود.