واحد مرکزی خبر- شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت خودروسازی در ایران پرداخت و گفت: صنعت خودروسازی ایران با وجود فشارها در حال توسعه است.

این شبکه تلویزیونی در بخش اقتصادی خود گفت: صنعت خودروسازی ایران در راس صنایع ایران قرار دارد به ویژه آنکه این صنعت حدود۱۰۰‌هزار فرصت شغلی در ایران ایجاد کرده است. این شبکه افزود: با وجود مجازات‌های اقتصادی علیه ایران، بخش خودروسازی در صنعت ایران در سال‌های اخیر به صورت قابل ملاحظه‌ای رشد کرده است و تاثیری بر صادرات نداشته است.

خبرنگار الجزیره در ادامه سلسله گزارش‌های نگاهی به ایران، با نمایش سردر کارخانه خودروسازی ایران خودرو در تهران باردیگر گزارش داد، بخش صنعت ایران شاهد تحولی گسترده است و صنعت خودرو سازی در ایران به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز و استفاده از گاز مایع می‌رود.

الجزیره در بخش دیگری افزود: بیش از ۲۵ کارخانه خودروسازی درایران وجود دارد که ایران خودرو یکی از آنها است که با مشارکت شرکت‌های خارجی مثل رنو و پژو فرانسه و چری اتومبیل چین طرح‌های مشترکی را اجرا می‌کنند.این شبکه ادامه داد: ایران در ۱۰ سال گذشته توانسته است، تولیدات خودرو خود را ۱۱ برابر افزایش دهد و قرار است تا پایان امسال حجم تولید خودرو در ایران به یک و نیم‌میلیون دستگاه در سال برسد به این امید که ارزش صادرات خودرو و قطعات یدکی آن به یک‌میلیارد دلار برسد.الجزیره افزود: ایران خودرو اکنون به حدود ۳۲ کشور جهان مثل ترکیه و سوریه و روسیه و سنگال خودرو صادر می‌کند و قصد دارد تعداد این شرکت‌ها را براساس برنامه استراتژیک خود به ویژه از طریق انتقال فن آوری به کشورهای اسلامی ‌که براساس آمارهای موجود سالانه ۱۷‌میلیون خودرو وارد می‌کنند به ۴۰ کشور برساند.